”E o provocare să menținem același nivel de calitate și pentru linia de business marketplace”, a declarat Monica Ciolănel ”Avem încă un segment de clienți offlineri, cei care cumpără exclusiv offline. Încercăm acum să facem tranziția ca să îi aducem în online, dar nu trebuie să îi dezamăgim cu produsele din marketplace”, a avertizat ea, la ecomTEAM 2023.

eCommerce va deveni retail

Granița dintre cumpărăturile online și cele offline începe să se șteargă, spune Monica Ciolănel, iar clientul se așteaptă la aceleași servicii. În curând nu vom mai vedea această distincție – eCommerce va deveni retail, pur și simplu. Iar Altex are o înțelegere aprofundată a nevoilor retailerilor, care vine în ajutorul sellerilor.

Platforma Altex Marketplace a fost dezvoltată complet in-house și în curând împlinește un an. Ca unul dintre liderii pieței de electro-IT, compania vrea să lărgească cât mai mult gama de produse. De pildă, până la sfârșitul acestui an va deveni activă secțiunea de cărți – altfel spus, clienții vor putea cumpăra cărți din Altex Marketplace.

”Suntem un omnichannel cu o componentă mare de offline. Ce pot găsi la noi sellerii: pot veni cu prețuri extrem de competitive, fiindcă avem o bază de clienți foarte sensibilă la raportul calitate-preț și la preț în general”; a afirmat Monica Ciolănel.

Taxă unică de livrare și comision unic pentru selleri

Un alt avantaj este acela că orice client are aceeași experiență de cumpărare pentru un produs din marketplace ca pentru un produs Altex- aceleași metode de plată, costuri de livrare. Există o taxă unică de livrare, indiferent de la câți selleri faci comanda (momentan, livrarea este gratuită la comenzi peste 20 de lei). Ca avantaj pentru magazinele online, acestea fac logistica doar până la pregătirea coletului pentru expediere. De asemenea, există un comision unic de 8% pentru selleri.

Marketplace-ul Altex este însă unul selectiv, tocmai din dorința de a nu dezamăgi clienții. ”Avem un criteriu de selecție care e stop-joc pentru mulți – un istoric de minim 2 ani și o cifră de afaceri de minim 500.000 euro în măcar unul din ultimii 2 ani, dar și și produse relevante pentru categoriile noastre și, desigur, de calitate”, a detaliat Monica Ciolănel.

Altex vrea să devină full omnichannel

Am putea vedea sellerii din marketplace și pe rafturile magazinelor Altex? ”Încă nu”, este răspunsul. Dar, cum obiectivul Altex este acela de a deveni full omnichannel și de a șterge practic granița între online și offline, am putea vedea și acest lucru în viitor.

Ce urmează? ”Luăm în calcul să includem și un AI în platformă. Vrem să dezvoltăm categoriile noi, iar pe partea de big data să punem la dispoziția partenerilor cât mai multe date, ca să poată lua decizii cât mai bune”, a conchis Monica Ciolănel.

ecomTEAM 2023 este un eveniment realizat cu sprijinul următorilor parteneri și sponsori:

Main Partner: FAN Courier
Gold Partner: eMAG Marketplace
Silver Partners: Twispay, ING, HTTPOOL, Sameday, Gun Media, tbi Bank, Mokka, Invest HK, Cargus, MerchantPro, Innobyte, Limitless Agency, RTB House, DHL și Altex
Sponsors: Paysera și theMarketer

Sursa foto: wall-street.ro / Ovidiu Udrescu