2023 e în continuare în creștere față de anii precedenți, iar România are marele noroc să aibă un ritm de creștere mai mare decât vecinii săi, din perspectiva e-commerce, afirmă Monica Ciolănel. ”E o industrie în continuă schimbare, granița între cumpărăturile online și offline începe să se șteargă din ce în ce mai mult. A apărut și AI în peisaj, ceea ce a dus la o revoluție, mai ales pentru jucătorii mici, care până acum nu aveau acces la tool-uri scumpe”, a explicat ea, la ecomTEAM 2023.

O tendință tot mai vizibilă este aceea că, clienții încep să fie mult mai atenți la ce branduri cumpără și să le aleagă pe cele eco-friendly. De asemenea, mixul între online și offline implică faptul că, în clipa de față, clienții se așteaptă la aceleași servicii pe ambele canale, aceleași metode de livrare și de plată, aceleași servicii pre și post-vânzare.

De ce ar alege un comerciant marketplace-ul Altex? Fiind un lider în electro-IT, Altex a început să dezvolte numeroase categorii complementare, explică Monica Ciolănel. ”Clientul Altex este un client sensibil la calitate, dar și la un preț competitiv”, spune ea. Baza de clienți ajunge la 4,1 milioane, după ultimele măsurători, iar o parte importantă sunt din canalul offline, ceea ce înseamnă practic o bază de clienți nouă.

Din punct de vedere business, sellerii au, în markeplace-ul Altex, avantajul de a putea veni cu prețuri extrem de competitive. Comisionul este unic, 8% per tranzacție indiferent de categorie, iar transportul este asigurat de Altex, astfel încât comerciantul trebuie doar să împacheteze comanda ca să fie pregătită pentru livrare.

Dar, atrage atenția Monica Ciolănel, raportul calitate-preț trebuie să fie deosebit de competitiv dacă vrei să nu îți pierzi clienții. ”Dacă nu monitorizezi prețurile și nu sunt competitive, clientul clar nu va cumpăra; sau dacă va cumpăra și va găsi apoi în altă parte mai ieftin, va fi dezamăgit și nu se va mai întoarce la tine, chiar dacă poate nu face retur”, explică reprezentantul Altex.

În curând nu o să mai vorbim de e-commerce, ci de o industrie de retail, de shopping. Spre asta ne îndreptăm.

Monica Ciolănel, Marketplace Director Altex România

Foarte importantă este și documentarea produselor – cu cât mai multe detalii, cu atât va crește conversia. Documentarea neconformă poate duce, în schimb, la pierderea clienților. De asemenea, serviciile de pre-vânzare și post-vânzare și existența unui call-center sunt extrem de importante.

Altex își propune, în următoarea perioadă să dezvolte categoriile, dar și să deschidă categorii noi, cum ar fi cea de cărți. ”Obiectivul nostru e să facem cât mai multe dezvoltări și integrări cu sistemele Altex, astfel încât să devenim full omnichannel, ca să profităm de acest avantaj pe care îl avem. Pentru că suntem la bază un retailer offline, avem o înțelegere foarte aprofundată a nevoilor retailerilor offline similari nouă și facem dezvoltări pe platforma marketplace pentru a le veni în ajutor și a ne adapta la modelul lor de business”, conchide Monica Ciolănel.

ecomTEAM 2023 este un eveniment realizat cu sprijinul următorilor parteneri și sponsori:

Main Partner: FAN Courier
Gold Partner: eMAG Marketplace
Silver Partners: Twispay, ING, HTTPOOL, Sameday, Gun Media, tbi Bank, Mokka, Invest HK, Cargus, MerchantPro, Innobyte, Limitless Agency, RTB House, DHL și Altex
Sponsors: Paysera și theMarketer

Sursa foto: wall-street.ro / Ovidiu Udrescu