Site-ul All4cars.ro a fost LIVE în luna decembrie a anului trecut, după mai multe pregătiri care au început în luna iunie. În spatele lui se află Justin Iacob și un importator și distribuitor de piese auto.

Legătura dintre Iacob și firma parteneră s-a format în urmă cu un deceniu, în perioada în care acesta lucra în bancă, fiind vecin cu unul dintre acționari.

”Locuiam în aceeași zonă. Eu fiind angajat în bancă și în continuă căutare de clienți, l-am abordat. Ne-am împrietenit datorită pasiunii comune pentru mașini”, povestește Justin Iacob, care are ca mașini preferate Mercedes-AMG SL și Dodge Challenger

Experiența de peste 15 ani în bancă, atât pe zona de corporate, cât și pe retail, i-a adus și o altă pasiune, cea pentru cifre. Nu o întrece pe cea pentru mașini, însă, un raport complex cu mulți indicatori îl entuziasmează.

”Mă ajută foarte mult modul de gândire pe care l-am deprins din bancă, vizavi de operarea cifrelor. Îmi vine ușor să lucrez cu ele, să am un mod organizat de a monitoriza activitatea. Multă lume nu este confortabilă cu această zonă. Totuși, mașinile imi plac mai mult decât cifrele, e mai ușor să manevrezi o mașină, decât cifrele”, adaugă Iacob.

Iacob consideră e-commerce-ul ca fiind viitorul, motiv pentru care a decis să renunțe la cariera în bancă și să se dedice 100% industriei. Pe lângă All4cars, acesta mai este implicat și într-un magazin online cu produse pentru copii, pe care-l conduce alături de soție, dar și în activitatea de seller pe Amazon.

”Cred cu tărie că e-commerce-ul este viitorul, nu am niciun dubiu. Mă uit la ce se întâmplă în străinătate în această zonă. Ei dau ora exactă în industrie”, consideră Justin Iacob.

Se vând piesele auto mai ușor decât instrumentele financiare?

Iacob este de părere că piața de piese auto va crește în următorii cinci ani, în condițiile în care parcul auto din România este printre cele mai învechite din Europa, inclusiv pe zona de online. Conform cifrelor All4cars.ro, online-ul generează în prezent 5-6% din totalul pieței de piese auto din România.

Pe lângă aceste aspecte, intervine și criza semiconductorilor, ce creează o piață suplimentară de piese auto, prin simplul fapt că oamenii vor folosi o perioadă mai îndelungată autoturismele pe care le au în acest moment și în care vor investi în continuare.

În tot acest context, e mai ușor pentru un fost bancher să vândă piese auto decât instrumente financiare?

”Pare mai ușor, dar nu este. Vorbim de o concurență puternică și de faptul că încă suntem o piață în care bătălia se duce pe preț. Încercăm să o mutăm într-o bătălie pe servicii, să ne impunem prin servicii, pentru că nu îmi doresc să ne batem în prețuri. Unul dintre principalele lucruri pe care încercăm să-l îmbunătățim este livrarea cât mai rapidă”, precizează Justin

Returul, pe care dacă nu-l poți ține sub control ”te duci acasă”

Când vine vorba de a cumpăra piese auto online, riscul de retur este mult mai ridicat decât în alte nișe. Pentru a contracara această practică, investițiile în All4cars, care au ajuns la aproximativ 200.000 de euro în prezent, merg în principal către procesul de verificare a pieselor comandate, pentru a se stabili concret dacă sunt cele potrivite pentru automobilul pe care clientul îl are.

”Îți trebuie o echipa foarte bine pregătită în spate, chiar dacă lucrăm cu unul dintre cele mai performante software-uri de identificare a pieselor de pe piată. Procesul se face cu ajutorul unor programe de specialitate, pentru care ai nevoie de oameni cu ani de experiență în spate. Nu poți lua pe cineva de pe stradă și într-o lună să te aștepți să îți poată face această identificare”, explică Justin.

El spune că, în medie, cei din spatele platformei care fac verificarea pieselor comandate, în așa fel încât să fie cele potrivite pentru modelul mașinii, au o experiență de 8 ani în domeniu.

”Sunt multe particularități când vine vorba de piesele comandate. Când este foarte tehnic, e posibil ca nici eu să nu mă pricep, dar am echipă care se ocupă de acest lucru. Fie au cursuri de specialitate în spate, fie au lucrat ani de zile și s-au specializat. La fiecare comandă avem nevoie de o serie de șasiu, cu ajutorul ei intri în programul de verificare și vezi dacă ce a comandat clientul este potrivit pentru mașina lui”, adaugă Justin.

Astfel, cu cât ai oameni mai bine pregătiți și tehnologia necesară, riscul ca piesa să nu se potrivească este redus semnificativ. El identifică returul ca fiind una dintre principalele probleme cu care se confruntă, o problemă pe care dacă nu o ți sub control și-ți mănâncă considerabil din cifra de afaceri, ”poți să te duci acasă” și să renunți la business.

Până la finalul anului 2023, obiectivul lui Justin Iacob este ca All4cars să depășească o cifră de afaceri de 1 milion de euro. Printre cele mai comandate piese pe All4cars.ro sunt cele pentru mașini din mărcile BMW, Audi, Volkswagen, Mercedes, Ford sau Renault (Dacia fiind unul dintre modelele cele mai populare).

Sursa foto: All4cars.ro