Firma Stef a luat naștere la începutul anilor `90, fiind una dintre primele afaceri private din Iași și de la nivel național care continuă să funcționeze.

”Am fondat firma Stef împreună cu tatăl meu. În 1990 am început să facem actele de înființare, iar acestea au fost aprobate de Registrul Comerțului în 1991. La acea vreme puțini aveau un traseu stabilit concret, cunoștințele în materie de business privat tindeau spre 0. Am fost sfătuiți să trecem cât mai multe activități, precum comerț sau prestări servicii”, își amintește Florin Chiriac.

Vrei să afli ultimele trenduri din e-commerce-ul românesc? Vino alături de noi la ecomTEAM 2022 - eCommerce becomes mandatory, pe care îl organizăm pe 7 și 8 septembrie la Brașov. Înscrie-te AICI!

După înregistrarea firmei a urmat și deschiderea primei locații, situată în spatele Primăriei Iași. Aici prestau servicii de tehnoredactare, făceau copii xerox, vindeau hârtie, pixuri sau alte produse din zona de papetărie și birotică.

”Acest spațiu a rămas pentru prestări servicii, însă de-a lungul timpului am mai deschis și alte locații”, explciă Chiriac, care punctează faptul că în urmă cu 7 ani business-ul a intrat și pe zona de tipografie.

Cum a apărut magazinul online Stef.ro

Magazinul online a fost lansat în 2019, fiind adăugat site-ului de prezentare care era deja activ de mai bine de 10 ani. Chiriac povestește că ar fi cochetat de mai mult timp cu ideea, considerând-o o variantă de viitor.

”Clienții noștri, în mare parte tineri, au fost primii care s-au orientat de-a lungul timpului către achizițiile online. Primeam multe mesaje pe e-mail cu comenzi și am zis că trebuie să facem un magazin online. El s-a dezvoltat și i s-au adăugat mai multe articole pe parcurs. A fost o idee bună, fiind practic împinși de opțiunile clienților”, explică Florin Chiriac.

Nu este de părere că a vinde online este mai complicat decât a o face offline, iar unul dintre cele mai importante aspecte pe care le punctează atunci când vine vorba despre activitatea Stef.ro ține de prezentarea cât mai detaliată a produselor pe site, pentru a evita astfel situația în care clientul primește altceva față de ce aștepta.

Majoritatea clienților online sunt din regiunea Moldovei, lucru pe care echipa din spatele business-ului are în plan să-l schimbe, prin lansarea unor produse proprii care să le extindă aria de adresabilitate.

Un antreprenor ar trebui să mizeze pe e-commerce și să se aștepte la suișuri și coborâșuri

Cei peste 30 de ani, de când firma Stef a fost înființată, i-au oferit lui Florin Chiriac numeroase lecții de business. Unul dintre principalele sfaturi pe care le are pentru cei care vor să pornească pe drumul antreprenoriatului ține de hotărârea de a merge mai departe, chiar și în momentul în care se lovesc de provocări.

”În fiecare perioadă de evoluție a afacerii am primit câte o lecție. Cred că este bine ca cineva care vrea să își deschidă o afacere să considere că antreprenoriatul va fi viața lui de acum încolo și să nu se mai gândească la ideea că «dacă nu merge, o să se ducă să se angajeze». Să se aștepte la priviri neplăcute din exterior și să se aștepte de-a lungul timpului la suișuri și coborâșuri, însă niciodată să nu lase aceste coborâșuri să-l determine să renunțe” precizează Chiriac.

Dincolo de a evita această ”basculare” mentală între a fi antreprenor și a fi angajat, Chiriac punctează și mizarea pe e-commerce ca un factor important.

”Cu siguranță trebuie să mizeze pe e-commerce, dar la început ar trebui să simtă mărfurile pe care vrea să le pună în vânzare și să deschidă un magazin cu câteva articole ca să poată administra operațiunile. Dacă deschizi din prima cu o groază de articole și colaborări, o să fie dificil să administrezi toate comenzile”, spune Chiriac.

Sursa foto: Stef.ro