Inițial, businessul Froopt a pornit la drum prin asocierea cu o fermă, care avea atât produse ecologice, cât și convenționale. Pe parcurs, Ioana povestește că nu a dorit „să amestece” borcanele, astfel că ferma a ieșit din acționariat.

„Am crezut foarte mult în direcția aceasta de produse ecologice. Nu am dorit să facem încă un magazin online care să vândă legume și fructe, pe lângă toate cele care există și nu se diferențiază”, povestește Ioana Pantelimon.

În septembrie 2022, Netopia Ventures, fond de investiții ce face parte din grupul de firme Netopia, a intrat în acționariatul Froopt.ro.

„De la început a fost ideea de a avea un magazin online. Pentru a deservi comenzile avem un depozit în Chitila, pe care l-am dotat cu camere frigorifice, fluxuri de ambalare, de procesare etc. Dezideratul este să livrăm produse proaspete, cât mai rapid către client”, adaugă Ioana Pantelimon(foto).

Produse bio: Majoritatea fermierilor sunt din apropierea Bucureștiului, însă colaborează și cu ferme din Grecia sau Olanda

Dacă intrăm la momentul publicării acestei știri pe Froopt.ro, găsim roșii cherry prunișoare ECO, castraveți eco, ardei roșu eco, vinete eco și lista poate continua. La fructe la fel, întâlnim căpșune eco, mere eco, pere eco, dar și citrice. Ioana precizează că atât furnizorii cât și businessul pe care ea îl represzintă sunt certificați pentru produse ecologice și verificați de autorități în acest sens.

Majoritatea fermierilor care produc legume și fructe eco se află pe o rază de 200-300 de kilometri în jurul Bucureștiului, însă colaborează și cu fermieri din Cluj sau Timiș, mai ales pe rădăcinoase. Există însă, pentru citrice în special, și colaborări cu ferme din Grecia, Olanda, Ioana Pantelimon fiind în discuții acum și cu fermieri din Spania.

„În Grecia avem o colaborare constantă pentru produse care nu se fac la noi. Avem avocado făcut în Creta. Eu il consider ca fiind cel mai bun. Ne caută lumea pentru avocado”, precizează fondatoarea Froopt.ro.

Cum arată clientul Froopt.ro: Ultimul an a venit cu o creștere a segmentului B2B

Anul 2023 a fost unul de creștere pentru Froopt.ro în ceea ce privește cifra de afaceri, iar dacă o primă impresie ar fi aceea că o nișa precum cea de produse eco e destinată doar celor cu venituri ridicate, comenzile analizate de fondatoarea arată altceva.

„Vorbim în principal de mămici care cumpără pentru copii, mămici care sunt la început de diversificare a hranei pentru copii. Avem cliente din toate categoriile de venituri, mămici cu posibilități financiare mici sau medii, dar și din zona celor cu venituri mari. Ne dăm seama din cerințele pe care le au. Unele dintre ele ne întreabă dacă avem posibilitatea de a vinde o banană, pentru că nu au nevoie de un kilogram sau dacă putem vinde unele produse la gramaj mai mic. Ne dăm seama că nu este o familie care poate mânca în întregime bio și cumpără doar pentru copil”, consideră Ioana Pantelimon.

În ceea ce privește comportamentul de plată al clienților, 70% din vânzări sunt plătite online, 10-15% la POS la livrare, restul fiind numerar.

”Am observat că numerar plătesc de obicei clienții care vin pentru prima dată pe magazinul nostru online. Legat de comportamentul de cumpărare, 40% cumpără de două ori pe săptămână, iar 30% o dată pe săptămână. Livrarea este a doua zi, livrăm cu mașinile noastre și avem și doi parteneri cu care colaborăm”, precizează Ioana Pantelimon.

Începând cu anul trecut, fondatoarea Froopt.ro precizează că se observă o creștere în ceea ce privește colaborarea cu companiile, zonă pe care se va concentra în perioada următoare, alături de lansarea unor abonamente pentru clienți.

„Observ un interes din ce în ce mai mare al companiilor, care au și componenta aceasta de sustenabilitate, în a-și răsplăti angajații cu fructe ecologice. E o zonă pe care dorim să ne concentrăm. De asemenea, vom finaliza partea de abonamente”, explică Ioana Pantelimon.

Sursa foto: Froopt.ro