Spectral Mobila este o firmă românească de mobilă deschisă la Bârlad în anul 2010, iar în prezent există 26 de locații deschise în țară, 7 fiind proprii. Prima franciză a fost deschisă în Pitești în anul 2019, iar la momentul actual există 19 magazine care funcționează în acest sistem. Fondatorul spune că, de la implementarea sistemului de franciză, niciun investitor nu a renunțat la această afacere.

Românii se mândresc de multe ori cu produsele făcute în țara lor, iar una dintre marile indignări ale conaţionalilor noștri este că nu producem îndeajuns de mult între granițele țării. Acest lucru se datorează în principal faptului că nu avem capacitatea de prelucrare a materiilor prime, pe care le exportăm în afara țării la prețuri mici, urmând să exportăm mărfuri prelucrate de peste hotare.

Conform lui Dan Dodiță, fondatorul Spectral Mobilă, românii sunt un popor naționalist doar până trebuie să scoată bani din buzunar. Acesta spune că nu poți crește un business doar pe criteriul că este unul făcut în România.

„Suntem naționaliști până la un anumit punct. Nimeni nu o să aleagă o piesă de mobilier doar pentru că e făcută în România. Nu va alege nimeni un produs mai scump doar pentru că e românesc. Tocmai din acest lucru, nu vrem să scoatem în față că produsele noastre sunt făcute în România, ci vrem să concurăm real cu produsele venite din afara țării prin calitatea acestora”, a declarat Dan Dodiță.

Cât costă să deschizi o franciză Spectral Mobilă

Conform fondatorului, nu există o taxă de intrare în franciză sau o redevență lunară, singurul cost inițial fiind cel de achiziționare a stocului de marfă. În funcție de cât de mare este magazinul, costul pentru achiziționarea mobilei costă între 25.000 de euro și 50.000 de euro. Calculat pe suprafață, costul estimat este de 125 de euro/mp 2, iar suprafața minimă acceptată de 200 mp.

În ceea ce privește amenajarea locației și costurile legate de publicitate, fondatorul Spectral Mobilă spune că acestea sunt suportate de către francizor. Compania mamă va face un studiu de fezabilitate înainte de a accepta o nouă locație, prin care să țintească segmentul de piață interesat. Un alt cost pe care trebuie să îl aibă în vedere francizatul este cel legat de transportul mobilierului de la magazin la client. Acesta nu este un serviciu obligatoriu, dar majoritatea celor care investesc în acest tip de franciză aplică acest lucru. Costul unei autoutilitare este de aproximativ 10.000 - 30.000 de euro, conform fondatorului.

Dan Dodiță punctează faptul că investiția inițială este amortizată în primele 3 luni de la deschiderea locației. Profitul anual este influențat de suprafața magazinului, dar se învârte în jurul procentului de 10% din cifra de afaceri a francizei, conform acestuia.

Care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a deschide o franciză Spectral Mobilă

Primul pas pentru a deschide o franciză Spectral Mobilă este să ai înregistrată o firmă și să dispui de un spațiu de peste 200 mp 2. Dan Dodiță spune că se concentrează în general pe firme care există deja pe piață, dar care își doresc să aibă în spate un brand mai puternic. Pentru cei care sunt la început de drum, fondatorul cere garanții suplimentare ce necesită plata stocului inițial într-un termen mai scurt decât în mod obișnuit.

Numărul de angajați necesari depinde de programul de funcționare, care este stabilit de francizat. Numărul mediu de angajați pe latura operațională este de 4 persoane: doi vânzători și două persoane care se ocupă de transport.

Conform fondatorului, principala greșeală pe care o poate face un antreprenor în domeniul acesta este să nu asculte îndeajuns de bine clientul. Mai mult de atât, orice antreprenor care lucrează în acest domeniu trebuie să aibă o grijă suplimentară față de transportul mobilei, spune șeful Spectral Mobilă.

Principalele piedici nu sunt marii retaileri de mobilă, ci micii producători din România

Cu toate că am crede că producătorii români de mobilă sunt eclipsați de marii retaileri internaționali, fondatorul Spectral Mobilă spune că problemele vin tot din România. Conform acestuia, un minus pentru piață este că micii producători fiscalizează foarte puțin din ceea ce vând, iar în acest mod este foarte greu să concurezi la preț cu aceștia.

„Nu suntem îngrijorați de concurența cu marii retaileri. Marii retaileri de mobilă internaționali prezenți în România sunt o alegere ieftină pentru Occident, unde costurile mobilei la comandă sunt mult mai ridicate decât în țară. Dacă e să văd un minus al pieței de la noi din țară, provocarea nu vine din partea marilor retaileri, ci din parte micilor producători de mobilă din țară care nu își vând serviciile cu costurile corecte”, concluzionează Dan Dodiță.

Sursa foto: Spectral Mobilă

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luminița Mîndrilă
 Luminița Mîndrilă a lucrat anterior la Hotnews.ro și Aleph News, iar în prezent acoperă domeniul finanțe-bănci în cadrul Wall-Street.ro.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri