Fata in fata cu amenintarea noilor etaileri de fashion precum Boohoo.com si Missguided, compania spaniola care a inventat conceptul de fast fashion in anii 1980 dezvolta noi tehnologii in parteneriat cu firmele tech si testeaza noi modalitati de a-si administra stocurile de imbracaminte.

Dupa ce a anuntat ca implementeaza un nou sistem in cadrul magazinelor fizice si online care sa permita livrarea direct din 2.000 de unitati offline, combinand stocul din magazinele fizice cu cel din magazinele online, Pablo Isla, executivul Inditex, a declarat ca planuiesc sa extinda sistemul in toate cele 96 de tari unde Inditex are magazine brick-and-mortar

Presiunea constanta pentru articole noi, determinata de retaileri online precum Asos sau Zalando, care isi reinnoiesc saptamanal oferta de produse, inseamna ca retailerii brick-and-mortar sunt nevoiti sa tina pasul sau sa iasa din trend. In ambele cazuri, acestia sunt nevoiti sa faca fata unei alte provocari: stocul.

Combinand stocul din magazinele fizice cu cel din magazinele online, Zara este capabila sa satisfaca cererea cu oferta pe ambele platforme in acelasi timp si nu risca sa ramana cu multe produse nevandute in niciuna dintre locatii, offline sau online.

In acest fel Zara nu doar ca isi serveste clientii mult mai repede si isi gestioneaza mai bine stocul de produse, dar se pozitioneaza mai bine in lupta din ecommerce cu gigantii online precum Asos si Zalando. Folosindu-si magazine fizice ca hub-uri logistice, devin mai relevanti pentru clientii online.

Zara si celelalte branduri Inditex, online in lumea intreaga pana in 2020

Noutatea anuntata de CEO-ul Inditex Pablo Isla vine din faptul ca gigantul din fashion intentioneaza sa-si vanda online brandurile in toate cele 96 de tari in care sunt prezenti fizic, inclusiv in Romania.

„Vrem ca colectiile noastre sa fie disponibile pentru toti clientii, indiferent unde sunt in lume. Inclusiv in acele piete in care nu avem magazine brick-and-mortar”, a spus acesta.

Inditex isi vinde brandurile Zara, Zara Home, Bershka, Stravidarius, Massimo Dutti, Oyso si Uterque prin intermediul unei retele globale de 7.500 de magazine si opereaza online in 49 de tari.

Vanzarile online au crescut cu 41% in 2017 si au ajuns sa reprezinta 10% din vanzarile grupului. Principalul competitor, retailerul suedez H&M are 12% din vanzarile totale generate de mediul online.

Grupul spaniol Inditex detine 8 branduri si este cel mai mare retailer de fashion din lume. La nivel global, Inditex numara peste 7.500 de magazine in 96de piete. Anul trecut, Zara a vandut pe plan local articole fashion de peste 174 milioane euro (795,9 milioane lei), in crestere fata de anul anterior, de la 152 milioane euro (686 milioane lei).

Sursa foto: chrisdorney/Shutterstock