Dupa ce luna trecuta Inditex, cel mai mare competitor al H&M, anunta ca planuieste sa-si vanda online toate brandurile pana in 2020, inclusiv in piete in care nu detine magazine si ca incepe sa ia masuri in acest sens, a venit randul retailerului suedez sa anunte noutati. H&M a incheiat un parteneriat cu procesatorul de plati online Klarna pentru a-si simplifica operatiunile de livrare si retur, precum si pentru a combina platile din magazinele fizice, cele online si cele efectuate pe mobile.

Dupa cum a declarat un purtator de cuvant al Klarna pentru Financial Times, H&M a platit 20 milioane dolari pentru mai putin de 1% din compania fintech Klarna. Platforma digitala Klarna va fi folosita pe toate canalele H&M si va integra in continuare atat magazinele digitale, cat si cele fizice ale retailerului, dupa cum au declarat cele doua companii intr-un comunicat.

Parteneriatul cu H&M este cel mai mare parteneriat al companiei tech, dupa dealuri asemanatoare cu retailerul britanic Asos si gigantul de mobila IKEA. Parteneri0taul H&M – Klarna se intinde in 14 tari europene, printre care Marea Britanie si Suedia, a mai declarat purtatorul de cuvant al companiei tech.

Potrivit Financial Times, parteneriatul dintre cele doua companii avea ca scop extinderea in Statele Unite si Asia si de a simplifica procesele de livrare si retur, precum si de a combina platile din magazine cu cele online sau efectuate pe mobile.

Parteneriatul H&M – Klarna nu este suprinzator in contextul in care gigantii din fashion, precum H&M, se confrunta cu o competitie tot mai acerba din partea retailerilor online precum Amazon. „Suntem impresionati de ceea ce a realizat Klarna, iar acum vom lucra impreuna pentru a imbunati experienta de shopping moderna”, a declarat Karl-Johan Persson, executivul H&M.

Klarna a fost fondata in 2005 si sustinuta de investitori precum Sequoia Capital, Atomico, Visa si Permira. Are 2.000 de angajati si este unul dintre unicornii europeni, evaluata la mai bine de doua miliarde de dolari.

H&M este unul dintre cei mai mari retailerii de fashion din lume, alaturi de Inditex, cu care isi disputa pozitia de lider. Fondat in 1947, in Suedia, H&M a ajuns sa detina 4.499 de magazine in intreaga lume pentru toate cele sapte branduri ale grupului: H&M, COS, Monki, Weekday, & Other Stories, Cheap Monday si Arket.

Sursa foto: Casimiro PT/Shutterstock