Zilnic, tone de mancare sunt aruncate in lumea intreaga, iar risipa alimentara a devenit una dintre cele mai probleme cu care socitatea se confrunta. Nu-i de mirare ca ONG-urile, dar si actorii privati incearca sa traga un semnal de alarma prin diverse masuri. In Finlanda, supermarketurile apeleaza la o modalitate inedita pentru a combate risipa de mancare: happy hour.

Retailerul S-market din Finlanda s-a gandit sa extinda “happy hour” de la bauturi la alimente, in incercarea de a determina clientii sa cumpere produse aflate la doar cateva ore distata de termenul de expirare, potrivit The New York Times.

Lantul de supermarketuri S-market, care numara 900 de locatii in Finlanda, isi incepe “happy hour-ul” la ora 21:00, cand preturile mancarii pe cale sa expire beneficiaza de reduceri de la 30% pana la 60%.

Miscarea face parte dintr-o campanie de toi ani pentru a reduce risipa de mancare, iar executivii lantului de retail au decis sa o denumeasca “happy hour” in speranta de a atrage clienti, ca orice bar care propune astfel de reduceri la bauturi.

Aproape o treime din mancarea produsa pentru consum uman este irosita la nivel mondial, potrivit Organizatiei pentru Alimentatie si Agricultura din cadrul ONU. In cifre, risipa de mancare reprezinta 1,3 miliarde de tone anual in valoare de aproximativ 680 miliarde de dolari. Cifrele reprezinta mai mult decat o simpla alocare necorespunzatoare a resurselor, avand in vedere ca 10% din populatia globala sufera de subnutritie cronica.

Mai mult, tot acest exces de alimente contribuie la schimbarile climatice, potrivit oamenilor de stiinta. Intre 8-10% dintre emisiile de gaze sunt legate de pierderile alimentare, din momentul producerii pana in cel al livrarii si al consumului propriu-zis, potrivit unui raport al Grupului interguvernamental de experti in evolutia climei - IPCC.

Depozitele de alimente putrede emit metan, un gaz care este de aproximativ 25 de ori mai nociv decat dioxidul de carbon, iar pentru a recolta si transporta toate alimentele irosite este nevoie de miliarde de acri de pamant arabil, trilioane de galoane de apa si cantitati vaste de combustibili fosili.

Pentru consumatori, reducerea cantitatii de alimente irosite este una dintre actiunile prin care pot ajuta planeta. Reducerea alimentelor aruncate la nivel global este o provocare deoarece incercarea de a vinde cat mai mult face parte din politica fiecarui retailer.

Sursa foto: Elena11/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri