"A venit timpul să depășim granițele Poloniei, iar țara în care am vrea să mergem e România. Nu știm încă dacă intrarea va fi anul acesta sau următorul", a declarat Pedro Soare dos Santos, potrivit Reuters.

Biedronka nu este la prima intenție de a intra pe piața locală: în 2007 retailerul anunța că vizează România, Rusia și Ucraina ca noi piețe pentru a se extinde, însă a renunțat la plan în 2009, pentru a se concentra pe piața poloneză.

În 2016 au apărut zvonuri despre o posibilă achiziționare a lanțului de retail Profi, iar Biedronka a participat la prima etapă de cumpărare. Ulterior s-a retras, iar fondul de investiții Enterprise Investors (EI) a vândut retailerul Profi către Mid Europa Partners.

Cele mai recente vești despre extinderea în România sunt de anul trecut când grupul portughez și-a exprimat din nou dorința de a intra pe piața românească, după 12 ani de la primul anunț.

Biedronka, 3.000 de magazine în Polonia

Decizia de a se extinde în România vine pe fondul creșterii businessului. Grupul Jeronimo Martis a reușit, pentru prima dată în istoria companiei, să depășească EBITDA de 1 miliard euro. Mai mult, Jeronimo Martis a raportat o creștere de 7,9% a profitului net anul trecut.

Vânzările Biedronka au crescut și ele cu 8,8% în 2019, în moneda locală, în ciuda unei noi reglementări care interzice deschiderea anumitor supermarketuri din Polonia în unele duminici, schimbare la care compania s-a adaptat în totalitate, dupa cum susține dos Santos.

Jeronimo Martis deține sub brandul Biedronka 3.000 de magazine în Polonia și, potrivit presei poloneze, intenționeaza să mai deschidă alte 100 de locații în decursul acestui an.

Sursa foto: Alexa_Space/Shutterstock