De-a lungul timpului mai mulți retaileri au introdus metode de plată cât mai atractive pentru consumatori, dar ca IKEA nu a fost niciunul. IKEA a devenit primul retailer care oferă posibilitatea clienților să plătească pentru produsele cumpărate …. cu timp.

Cu cât clienții petrec mai mult timp în magazinele IKEA, cu atât pot cumpăra mai mult. De la începutul acestei luni, IKEA Dubai derulează o campania "Buy with your time" care permite consumatorilor să-și folosească timpul drept monedă de schimb, scrie Forbes.

Cum? Clienții IKEA care vor să plătească în timp vor fi nevoiți să arate personalului de la casele de marcat hărtile Google Maps care să demonstreze cât timp și-au petrecut în interiorul magazinului.

Campania se derulează doar în magazinele IKEA din Dubai, dar reprezintă o schimbare semnificativă în modalitatea de plată a clienților și în felul în care relaționează cu brandul.

Campania, semnată de Ogilvy, a coincis cu deschiderea unui nou magazin IKEA în Jebel Ali, cu scopul de a încuraja clienții să viziteze cât mai des IKEA. Prin urmare, consumatorii sunt încurajați să-și petreacă cât mai mult timp în interiorul magazinelor, ceea ce se traduce și prin impulsionarea vânzărilor.

Ideea din spatele noii promoții IKEA este că de obicei, consumatorii petrec destul de mult timp în locațiile retailerului deoarece în majoritatea cazurilor magazinele se află în afara sau la marginea orașelor. Astfel, IKEA a adăugat timpul ca monedă de schimb pentru produsele din magazinele din Dubai, iar clienții pot cumpăra articole folosindu-se de timpul petrecut în magazine, pe lângă dirhami.

“Înainte de a lansa această campanie, ne-am dat seama de două lucruri: timpul este prețios și mulți clienți de-ai noștri petrec o perioadă semnificativă de timp în locațiile IKEA, care sunt de obicei departe de centrul orașului. Credem că este drept să le răsplătim eforturile recompensându-i pentru timpul petrecut în IKEA. Este modalitatea noastra de a ajuta comunitatea din Dubai să profite din plin de fiecare minut”, a declarat un reprezentant IKEA.

"Buy with your time" by IKEA - Cât de normal este?

Un alt aspect important în cadrul acestei campanii, pe lângă faptul că se poate plăti cu timp în cadrul IKEA, este și implicarea Google Maps în cadrul campaniei. Clienții care vor să-și cumpere produse IKEA pe timpul petrecut în magazine trebuie să-și instaleze Google Maps și, mai mult, să permită aplicației să le monitorizeze orice mișcare. În acest fel, consumatorii oferă companiei acces la date în timp real și informații utile despre obiceiurile de consum.

Mai mult, promoția este un alt pas către normalizarea ideii că este în regulă să fii urmărit atâta timp cât primești lucruri “gratuite” în schimb. De aceea ultima inovație a IKEA ar putea deveni foarte importantă și ar putea determina și alte companii să-i urmeze exemplul. Iar în cele din urmă această abilitate ar putea determina consumatorii să dedice mai mult timp brandurilor, ca și cum nu le-ar dedica deja suficient.

Sursa foto: FotograFFF / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri