Într-o industrie competitivă precum cea de retail, jucătorii trebuie să se alinieze extrem de repede schimbărilor din comportamentul de consum. Este și cazul Selgros, retailer cash&carry, care însă începe să mizeze și pe alte segmente de clienți. Am stat de vorbă cu Robert Hellwagner, CEO Selgros, despre noua strategie și planurile de dezvoltare ale retailerului.

Când te gândești la cash&carry, printre primele lucruri care îți vin în minte sunt companiile care vin să-și aprovizioneze magazinele. Accesul se face pe baza unei legitimații de client persoană juridică și, prin urmare, e mai puțin probabil ca un client final să ajungă într-un astfel de hypermarket.

Robert Hellwagner spune însă despre Selgros că nu vrea să se concentreze doar pe reselleri și gastronomi și că vrea să genereze experiențe și pentru clienții finali, o categorie căreia a început să se adreseze în ultimii ani, oferindu-le legitimații de client chiar dacă nu au companii și dându-le posibilitatea de a cumpăra la bucată.

“În acest moment, toate cele 4 segmente de clienți cresc, dar nu ne concentrăm doar pe unul singur. Ce vrem să facem la Selgros este să îndeplinim nevoile fiecărui segment, fie că sunt gastronomi, reselleri, companii mici sau clienți finali. Pornind de la această împărțire, consumatorii au așteptări și obiceiuri de shopping diferite”, spune Robert Hellwagner.

Cum se adresează unor segmente diferite de clienți? De exemplu, amenajarea unei zone cu articole de modă în cadrul magazinelor Selgros pentru clientul final. Gastronomii sunt atrași de produsele proaspete și de nutriție, așa că Selgros a dezvoltat raioane întregi cu vitrine cu astfel de produse care sunt prelucrate în măcelăriile proprii.

“Am încercat să găsim o modalitate să includem toate aceste cerințe în cadrul unui magazin Selgros și cred că pentru moment ne descurcăm bine”, spune CEO-ul Selgros.

Experiențe în retail

Tot la capitolul experiențe pentru consumatorul final, Selgros are un concept de restaurant fine dining in-store, Bistro by Selgros. Acesta se regăsește în prezent doar în Brașov și în Baia-Mare (deschis la finalul anului trecut), și are între 50 și 70 de clienți pe zi.

Bistro by Selgros va ajunge însă și în magazinul Selgros din Băneasa, la jumătatea acestui an.

“Este important pentru consumatori să oferi astfel de experiențe, să îi inspiri, să vadă ce se poate realiza cu produse și alimente bune, dar în același timp să le oferi informații despre mâncare sănătoasă, food pairing, băuturi. Ce altceva mai facem sunt degustările de produse, în special în categoria de pește, dar vrem să facem și pentru vin, de exemplu”, spune Robert Hellwagner.

Digitalizare în retail

Selgros a lansat, la finalul anului trecut, o aplicație mobilă pentru clienți, atât pentru cei finali, cât și pentru segmentul B2B. În aplicație sunt afișate gama de produse, promoțiile și reducerile, iar clienții pot vedea care este prețul atât pentru reselleri, cât și pentru produsele vândute la bucată.

“Suntem digitalizați, pe lângă aplicația Selgros, avem și o platformă online care se adresează în mod special gastronomilor. Vrem să lansăm și un nou website și mai luăm în considerare să lansăm opțiunea de pick&collect pentru distribuitori și consumatori finali. Această opțiune nu are sens pentru categoria de produse proaspete, pentru care consumatorii trebuie să vină aici. De aceea considerăm că este mai bine să optimizăm experiența de shopping în magazin astfel încât să arătăm în online ce se poate găsi la Selgros, dar pentru produsele proaspete să vii în magazin. Vrem să combinăm metoda tradițională cu experiențe în shopping și digitalizare”, spune Robert Hellwagner.

Nu ar fi mai ușor pentru clienții recurenți să cumpere online produsele cu care sunt deja obișnuiți?

“Este adevărat, dar ceea ce știm de la clienții noștri este că vor să-și aleagă singuri produsele. Și acest serviciu este important pentru clienți pentru că noi nu suntem un magazin unde faci cumpărături zilnic, ci un magazin unde faci cumpărături o dată pe săptămână. Nu suntem nici cel mai apropiat magazin, dar avem o mare varietate. De aceea trebuie să arătăm permanent oferta, noutățile, dar să lăsăm clienții să vină în locații”, explica CEO-ul Selgros.

Cele mai vândute categorii de produse în cadrul Selgros sunt carnea, în special micii, fructele și legumele, peștele, dar și jucăriile, ustensilele și mobila pentru bucătărie, anvelopele, precum și alte accesorii, performează bine.

Selgros a terminat 2019 cu o rețea de 23 de magazine, cel mai recent fiind inaugurat în Baia Mare. Magazinul Selgros din Baia Mare are o suprafață de 6.000 de metri pătrați, spre deosebire de formatul standard care este de 10.000 mp.

Pentru 2020, retailerul analizează mai multe orașe pentru noi magazine, însă nu este sigur că va deschide locațiile respective în acest an.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri