Campania de Black Friday reprezintă (sau ar trebui să reprezinte) perioada cu cele mai mari reduceri din an pentru companiile din întreaga lume, deci, implicit, și pentru cele din România. Pentru că nu mai este mult până la startul campaniei din acest an, companiile se pregătesc deja intens pentru reducerile din noiembrie. Este și cazul Fashion Days, unul dintre cei mai mari retaileri online de fashion din România. Robert Berza, director general la Fashion Days, a vorbit într-un interviu acordat wall-street.ro despre cum se va desfășura campania de Black Friday de anul acesta, dar și despre planurile companiei.

Reprezentanții Fashion Days spun că se așteaptă ca după campania de Black Friday din acest an să înregistreze o creștere a vânzărilor de cel puțin 20% în comparație cu anul trecut.

„Black Friday e deja un eveniment extrem de matur și e dificil să te aștepți la creșteri fabuloase. În plus, rezultatele vor fi într-o mare măsură influențate de evoluția cazurilor COV. Ne-am pregătit pentru o creștere de cel puțin 20% față de ediția precedentă”, a declarat Robert Berza, director general Fashion Days.

Berza spune că vor păstra același format pentru Black Friday 2021 ca cel de anul trecut: aceeași dată și aceeași durată (11-13 noiembrie).

„Formatul va fi același și în privința duratei campaniei și a zilei de start din aceleași motive menționate și în trecut: începem cu 2 zile înaintea eMAG pentru a putea livra cât mai multe comenzi înainte de Black Friday-ul eMAG”, spune acesta.

Robert Berza va participa la conferința retailArena: A Game of the Future. Dacă vrei să fii la curent cu ultimele trenduri în retail, înscrie-te la conferința retailArena AICI și fii alături de noi la unul dintre cele mai mari evenimente de profil.

În ceea ce privește reducerile de Black Friday, reprezentanții Fashion Days nu au vrut să comunice reducerile și brandurile care vor avea prețul cel mai redus, însă spun că stocul produselor va fi unul foarte mare, cu o valoare de 250 milioane lei.

„Cele mai multe produse vor avea cel mai bun preț din an în Black Friday, iar reducerile vor fi, de asemenea, cele mai mari. Brandurile pe care vom pune accent le vom comunica cu aproximativ două săptămâni înainte, încă sunt multe detalii de pus la punct. Știm că vom avea vârful de stoc istoric, cu o valoare de 250 de milioane de lei”, precizează Berza.

Nike, Puma sau Adidas, printre brandurile preferate de către români în pandemie

În România, Fashion Days a înregistrat o creștere de 102% în primele 6 luni ale anului 2020, față de perioada ianuarie - iunie 2019.

„Înainte de pandemie, toți cei din industrie vedeau faptul că piața de online fashion creștea în 2 ani de zile cu 40-45%. Acesta era ritmul pieței: creșteam 65%-70% înainte de pandemie, aceasta fiind și proiecția pe viitor, însă odată cu pandemia a venit și schimbarea de comportament și dinamică a consumatorilor. Astfel, ritmul pieței a crescut la 70-75% în 2 ani de zile, pandemia a câștigat cantitativ cel puțin un an pentru zona de online”, precizează Robert Berza.

Deoarece românii au petrecut o perioadă bună în casă, au ales să cumpere mai multe produse confortabile sau sportive, de la branduri precum Nike, Puma sau Adidas.

„Am observat schimbări semnificative versus perioada pre-pandemie și în ceea ce privește mixul de produse cumpărate. Lucrul de acasă și lipsa ieșirilor în oraș au condus la creșterea interesului față de produsele confortabile, articole homewear sau sportive de la branduri precum Nike, Puma, Adidas, Under Armour și altele”, spune Robert Berza.

Planurile Fashion Days: mai multe branduri noi în fiecare lună și retur în doar 30 de minute la comenzi în easybox

În ceea ce privește planurile pentru dezvoltarea Fashion Days, compania și-a propus o creștere a veniturilor de aproape 30% pentru anul acesta, în comparație cu 2020. La nivel de grup, reprezentanții Fashion Days vor să ajungă în România la un miliard lei în vânzări nete.

Robert Berza spune că lucrează la reconstruirea întregii aplicații Fashion Days și vor ca în fiecare lună să dubleze numărul de noi branduri pe care le vor adăuga în platformă.

„Clienții își vor dori să încerce și alte branduri mai puțin accesibile în România. Ne-am propus dublarea gamei de produse și introducerea de noi branduri de la lună la lună. Vom continua direcția de livrare-retur-rambursare rapide astfel încât clienții să poată testa cât mai multe produse fără să își facă griji că va dura mult timp până când banii vor fi returnați”, declară Berza.

Acesta spune că Fashion Days vrea să ajungă la mai mulți clienți din România, care pot plasa comanda în ziua respectivă și să o primească tot în aceeași zi. În cazul în care cumpărătorul plasează un retur prin intermediul rețelei easybox, să poată primi banii înapoi în 30 de minute de când a încărcat coletul în compartimente.

Robert Berza mai estimează că la finalul anului 2030 piața de fashion, online și offline, va ajunge în jur de 50% fiecare, de la un 10% online versus 90% offline.

Piața totală de fashion online și offline va fi în continuare în creștere față de 2020, la circa 25% din total, în funcție de ce se va întâmpla în ultimele 4 luni ale anului, fiind cele mai importante pentru retail.

Sursa foto: Fashion Days

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri