Fashion Days, retailer online de fashion, a inregistrat vanzari de Black Friday similare cu cele obtinute intr-o luna si si-a depasit targetul de crestere de 50% fata de editia de anul trecut cu doua procente. Robert Berza, general manager la Fashion Days, a explicat la Profesionistii in Retail ce au cumparat romanii de Black Friday, de unde si cat, dar si care este evolutia pietei de fashion si cum se imparte intre online si offline.

Targetul Fashion Days pentru Black Friday 2017 era o crestere de 50% fata de editia din anul anterior, cand au inregistrat vanzari de 17 milioane lei. Anul acesta, Fashion Days a vandut cu 52% mai mult decat in 2016, a spus Robert Berza la Profesionistii in Retail, mentionand insa ca inca nu au tras linie pentru ca mai sunt comenzi de livrat, incasat, returnat.

“Black Friday aduce intr-o singura zi vanzari cat intr-o luna. Practic, avem 13 luni intr-un an, cu o valoare undeva spre 20 milioane lei. Daca in noiembrie avem intr-o singura luna cat veniturile din alte doua, avem incredere ca in urmatoarele luni sa ne bugetam mult mai sus pentru ca deja putem operational sa ducem cifre atat de mari”, a spus Robert Berza.

Valoarea medie a cosului de cumparaturi a fost de 380 lei, in usoara crestere fata de anul trecut, generata de mai multi vectori: “Am avut mai mute comenzi facute de barbati – in general pentru ca vor sa termine mai repede cu comanda nu cerceteaza toata oferta si pun produse mai scumpe. Am avut multe produse dedicate Black Friday, vorbim de un stoc de cateva milioane euro, si totodata am avut cu cateva procente mai multe produse per comanda”, a explicat GM Fashion Days.

Mobile vs desktop

Peste 65% din vanzari au venit din aplicatia mobila Fashion Days; de altfel inca de la inceputul anului mai bine de 50% din venituri au provenit din acelasi canal.

“Daca mai adaugam si varianta mobila a siteului ne ducem spre 80%, ceea e clar ca nu se mai discuta de mobile first, ci de app first si este dat si de modul in care am organizat evenimentul, practic am dat drumul cu o ora inainte pe aplicatie, unde ajung clientii nostri recurenti, fideli, e un canal de shopping natural. Ducand atat de multe eforturi spre aplicatie nu avea cum sa nu se intoarca. Pe termen lung facem asta pentru ca stim clienti care avand aplicatia descarcata cumpara mai mult decat in lunile dinainte si, de asemenea, e canalul direct cel mai eficient pe care si-l poate crea un retailer in acest moment in piata”, a explicat Robert Berza.

Bucurestiul, mai mare decat Ungaria

Cele mai importante zece orase din Romania aduna peste 80% din veniturile generate de Black Friday, insa Bucurestiul si zona Ilfov se duc spre 50%, mai spune GM-ul Fashion Days.

“De aceea e si un focus pentru noi Bucurestiul pentru ca daca spuneam ca Black Friday e a 13-a luna, putem spune ca operam in 4 tari: Romania, Bulgaria, Ungaria si Bucuresti. In momentul de fata Bucurestiul este in venituri mai mare decat Ungaria si se bate cu Bulgaria”, explica Berza.

Dintre clientii Fashion Days de Black Fridy, 62% au fost femei, procent in scadere fata de regular business (65% femei, restul barbati).

Care au fost cele mai cumparate categorii de produse si branduri, cele mai mari comenzi, cele mai importante insighturi deprinse de reprezentantii Fashion Days in editia din acest an, dar si cum evolueaza business-ul Fashion Days si parerea GM-ului despre piata romaneasca de fashion, aflati din emisiunea Profesionistii in Retail.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri