Deși moda este un domeniu care pare, la prima vedere, rezervat femeilor, cel puțin în virtutea prejudecății pe care o creează modelele ce defilează pe catwalk, adevărul este că în spatele ținutelor se află, de cele mai multe ori, bărbați. O consilieră vestimentară care a pornit ca antreprenoare în acest domeniu contrazice însă această prejudecată.

Astfel, Ana Cîrcei a pornit, în 2012, un magazin online cu rochii de seară pentru femei, "din pasiune pentru haine și pentru rochii".

Magazin care, după cum își amintește aceasta, se numea "O rochie pe zi" și care a durat doi ani, timp în care vânzările s-au realizat exclusiv pe online, după care, în 2014, a fost deschis și un magazin fizic.

În cadrul evenimentului ecomTEAM Fashion, pe care-l organizăm pe 28 martie 2024 la Apollo 111, vom avea pe scena evenimentului reprezentanți ai magazinelor online de toate dimensiunile. De la jucători internaționali, la businessuri locale care acum își pregătesc terenul pentru a vinde către piețele din regiune. Înscrie-te gratuit AICI și vino alături de noi și speakeri precum Raluca Radu - Country Manager Answear.ro, Robert Berza - CEO Fashion Days, Adina Buzatu - CEO & Founder Trends by Adina Buzatu, Corina Cimpoca - Founder MKOR Consulting, Elena Cobianu - Business Development Manager Glami.ro, Mădălina Stănescu - Founder Optimized, Ralucă Hăulică - Founder Alura.ro, Alexandru Balaci, CEO Mokka România sau Dan Lupu - CEO Mizar.

Consiliera vestimentară povestește că inițial a fost un mic butic în Cotroceni unde erau aduse rochiile, dar afacerea avea și o croitoreasă cu care exista o colabore și care modifica tot ce era necesar.

Cele două magazine au funcționat în paralel până în 2017 și, în cuvintele Anei, "mergeau foarte bine și unul și celălalt".

Ideea a fost ca doamnele să aibă o rochie unică pe zi, cu care să se diferențieze, să își prezinte feminitatea și să fie diferite. 'O rochie pe zi', pentru că în fiecare zi mergi la birou, la cină, prin parc și porți ceva care să te diferențieze.

Ana Cîrcei, consilier vestimentar Tudor Tailor

În 2017, însă, după ce s-a hotărât, împreună cu asociata sa, să meargă mai departe și să deschidă un atelier, la sfârșitul lui 2018 echipa a închis afacerea.

Ana Cîrcei recunoaște de altfel că nu a fost o idee foarte bună să deschidă un atelier intern, din moment ce, deși investițiile în afacere fuseseră foarte mari, în special în croitorese, mașini, utilaje etc., clientele aveau impresia că, fiind un atelier de creație, prețurile trebuie să fie mai mici decât înainte, lucru care a devenit o problemă.

Nu puteam să susțin afacerea, cu prețurile pe care clientele voiau să le dea pentru rochii pe comandă, astfel că nu a mai funcționat. În același timp, mă pasiona partea de marketing, astfel că am deschis, preluând activitatea fratelui meu în acest sens, o agenție de marketing în care m-am extins tot pe zona premium luxury și fashion, agenție care încă este activă.

Ana Cîrcei, consilier vestimentar Tudor Tailor

Tot răul spre bine, însă, din moment ce Ana este acum specialist made-to-measure (consilier vestimentar produse pe comandă, n.r.) la Tudor Tailor, unde va ajuta în curând la lansarea unei colecții pentru doamne.

Despre acesta, consiliera vestimentară afirmă că o să aibă 13-14 piese, fiind vorba despre o colecție cu țesături mai speciale, bucleuri, catifele etc., dar și țesături premium, care să le ofere celor care poartă ținutele o lejeritate de a se putea mișca, de a se putea simți bine chiar și la job, în conferințe sau la evenimente.

Vom îmbina atât elemente feminine cât și masculine, spre exemplu costum cu un pantalon evazat, sau cu o fustă conică, sau cu pliseuri. Sau chiar la un eveniment să porți un costum cu rever satinat, cum poartă și domnii, dar să îl duci în zona feminină, cu un brâu, sau cu o cămașă albă sau neagră etc.

Ana Cîrcei, consilier vestimentar Tudor Tailor

Totodată, consiliera vestimentară afirmă că, pentru ca o femeie să fie îmbrăcată bine contează și atitudinea, aceasta trebuind să fie una încrezătoare, cu alte cuvinte posesoarea ținutei să aibă încredere în ceea ce face și ceea ce este ca femeie.

Nu în ultimul rând, Ana Cîrcei afirmă că antreprenoriatul feminin se extinde frumos, iar femeile sunt mult mai încrezătoare din acest punct de vedere.

Ea adaugă de asemenea faptul că i se pare că femeile își iau avânt și încep să aibă încredere că nu doar bărbații pot să aibă succes în business.

"De asta m-am lovit și eu la început, mi se tot spunea: n-o să reușești, doar bărbații reușesc, e mai greu pentru femei", concluzionează Ana Cîrcei.

Sursa foto: Wall-street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri