Ikea a ajuns de câteva zile pe radarul critic al românilor după ce a postat mai multe anunțuri de angajare în care promitea salarii sub media pieței. Retailerul suedez de mobilă, care și-a căpătat o popularitate mare în rândul românilor datorită produselor variate pe care le comercializează, a obținut recent o bulină neagră din partea românilor, pe rețelele sociale. Compania caută personal pentru magazinul din Timișoara pe care urmează să-l deschidă în acest an, iar anumite persoane care susțin că au participat la interviuri spun că salariile sunt de 1.800 – 2.000 de lei, în contextul în care numai în 2022, salariul mediu net era de 3.000 de lei în Timișoara, la nivelul industriei, conform eJobs România. Am contactat un specialist din piața muncii pentru a vedea cum ești privit ca angajator când oferi salarii sub media pieței și ce imaginea își creează candidații despre tine ca organizație.

Retailerul suedez de mobilă a reacționat la discuțiile din mediul online, menționând că niciun angajat nu primește doar salariul minim pe economie.

Ikea a anunțat la începutul acestui an că urmează să facă „recrutări în masă” pentru magazinul din Timișoara, programat să fie deschis în vara acestui an. Compania a angajat deja aproximativ 50 de persoane pentru noul magazin, conform mai multor anunțuri pe care le-a făcut încă de anul trecut, iar în prezent caută să recruteze încă 250.

„Am finalizat anul cu multe procese de recrutare, mai ales în zona Timișoarei și am început în forță luna februarie, cu o campanie de recrutare în masă pentru recrutarea întregului personal pentru magazinul din Timișoara. Ca volum, magazinul din Timișoara are disponibile 300 de locuri de muncă, o parte dintre aceste locuri de muncă deja le-am ocupat pentru că au fost rolurile de management și de specialiști în prima fază, iar acum până în deschiderea magazinului mai avem 250 de roluri de recrutat”, a declarat Adriana Petre, People & Culture Manager IKEA Timișoara, în cadrul evenimentului HR 2.0 – Ce îi motivează pe angajați în vremuri de criză, organizat de wall-street.ro.

Recent, compania a stârnit un val de reacții negative după ce a postat pe Facebook mai multe anunțuri de angajare în care oferea salarii cuprinse între 1.800 și 2.000 de lei, după cum au scris utilizatorii în comentarii. Mai mult, Doru Șupeală, consultant în marketing, management și business sublinia într-o postare pe blogul său că la unele anunțuri de joburi, oferta salarială a fost eliminată ulterior. Un astfel de comportament afectează negativ imaginea unei companii, atât pe termen scurt, cât și pe termen mediu și lung, având în vedere că salariul este unul dintre principalii factori care influențează decizia unui candidat de a aplica pentru un job sau de a accepta o ofertă de angajare, spune Sorina Faier, Managing Partner la Elite Searchers.

Încercarea de a ascunde faptul că salariul oferit este sub nivelul pieței sau sub așteptările candidaților generează o imagine negativă companiei pentru că este percepută ca o lipsă de transparență și sinceritate în relația cu angajații. Este esențial ca angajatorii să ofere informații transparente și coerente în privința salariilor și rolurilor disponibile pe tot parcursul procesului de recrutare și angajare. În cazul în care apar schimbări, acestea trebuie comunicate transparent, astfel încât candidații să nu devină confuzi și dezamăgiți. Spre exemplu, dacă salariul inițial ar fi fost modificat într-unul mai mare, riscul de imagine ar fi fost diminuat și șansele de angajare ar fi crescut.

Sorina Faier, Managing Partner Elite Searchers

Mai mult, specialistul arată că atunci când un angajator ascunde salariile pierde din încrederea potențialilor angajați, ceea ce generează efecte negative asupra recrutării și imaginii companiei pe termen scurt, dar și mediu și lung, mai ales dacă un astfel de caz devine și puternic mediatizat. Prin urmare, oamenii au tendința să „fugă de acele companii” care oferă salarii mici, cu atât mai mult de cele care ascund salariul și nu sunt transparente.

„Recomandarea mea pentru companii este se aibă o abordare transparentă și echitabilă în procesul de recrutare și să comunice de la început nivelul de remunerare. Sigur, pentru multe posturi pachetul salarial se stabilește la interviu pentru că poate să difere în funcție experiență, abilități, responsabilități, dar chiar și așa angajatorii ar trebui să publice un interval minim și maxim, astfel încât candidații să-și facă o imagine. Bineînțeles, dacă oferă un salariu mult sub media pieței, riscă să nu aibă aplicanți mulți și de aceea preferă să nu-l publice. Dar și dacă nu publici inițial salariul, când îl vor afla la interviu, cei mai mulți candidați vor respinge oferta”, a mai completat Sorina Faier.

Ikea se apără în scandalul privind salariile

Ikea neagă faptul oferă viitorilor angajați de la Timișoara salarii de 1.800 sau 2.000 de lei și transmite, într-un răspuns acordat wall-street.ro salariul net pornește de la 3.000 de lei pe lună, acesta incluzând tichetele de masă și decontarea lunară a transportului.

”Pentru IKEA, bunăstarea angajaților noștri reprezintă o prioritate după care ne ghidăm în tot ceea ce facem. Astfel, ne-am luat angajamentul să oferim un sistem de salarizare corect, incluziv și competitiv pentru toți colegii noștri, iar din acest motiv nu există angajați în echipa noastră care să primească salariul minim pe economie. Salariile oferite de IKEA sunt stabilite în baza unui studiu amănunțit, care include un proces de evaluare a pieței din zona respectivă”, spun reprezentanții IKEA.

Mai mult, în mediul online s-a speculat că deschiderea ar putea fi amânată din cauză că IKEA nu găsește suficient personal care să accepte salariile puse la dispoziție. Retailerul dezminte acest lucru și transmite că data exactă a inaugurării poate fi influențată de mai mulți factori. Citește AICI reacția completă a companiei.

Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri