Programele de automatizare inteligenta continua seria transformarilor prin care au trecut companiile in deceniile anterioare si aduce schimbari importante in ceea ce priveste actualul mod de lucru al angajatilor.

“Indiferent de solutia sau de tehnologia de automatizare inteligenta pe care o foloseste o organizatie, ea va schimba, intr-o masura mai mare sau mai mica, modul in care oamenii isi desfasoara activitatea de zi cu zi. De exemplu, daca ne gandim la un departament de resurse umane, o persoana care scrie o adeverinta pentru un angajat, in mod normal, are un anumit flux de pasi pe care il deruleaza pana ajunge la forma finala a adeverintei. In momentul in care venim cu o tehnologie de tipul RPA (Robotic Porcess Automation), aceasta preia anumiti pasi din proces, in special cei redundanti, care nu aduc foarte multa valoare adaugata. In momentul in care 3 sau 5 dintre cei 10 pasi pe care specialistul de administrare de personal ii facea sunt preluati de o tehnologie, cu siguranta modul in care persoana respectiva isi deruleaza activitatea se schimba", explica Nicoleta Dumitru in cadrul emisiunii Inspiratie in Business.

Citeste si:
Cum poate o solutie bazata pe noile tehnologii sa te ajute sa angajezi
Cum poate o solutie bazata pe...

Astfel, in urma implementarii unor procese de automatizare inteligenta, angajatul trebuie sa invete cum sa faca echipa cu robotul, in asa fel incat sa duca atributiile la bun sfarsit. Companiile trebuie sa se asigure ca angajatul are parte de o trecere usoara de la un mediu care ii era cunoscut catre unul nou.

"Organizatiile trebuie sa inteleaga prin ce etape trece individul in realitatea sa de zi cu zi, fara sa mearga intr-o zona extrem de personala. Primul pas este sa inteleaga prin ce tipuri de emotii trec angajatii in momentul in care se schimba ceva in activitatea lor. Al doilea pas este acela de a pregati un set de instrumente care sa ii ajute sa gestioneze aceste emotii, instrumente de comunicare sau de implicare a oamenilor in schimbare", precizeaza reprezentanta EY Romania.

De asemenea, Nicoleta Dumitru puncteaza faptul ca transferul de cunostinte trebuie sa se afle printre prioritatile companiei in momentul in care decide sa implementeze procese de automatizare inteligenta, deoarece oamenii trebuie invatati sa lucreze cu tehnologiile si sa se adapteze la noul mediu.

"Este sanatos ca angajatii sa fie sprijiniti si dupa ce implementarea se finalizeaza. In momentul in care incepe schimbarea, compania trebuie sa le explice angajatilor de ce trebuie sa implementeze tehnologia respectiva si cum va putea aceasta sa fie folosita. Trebuie sa le spunem oamenilor care sunt influentati de implementare cum arata postul lor, care sunt rolurile, vorbim despre o recalificare ce poate sa derive din aceasta schimbare de rol", povesteste Nicoleta.

Citeste si:
Cine sunt beneficiarii reali ai amnistiei?
Cine sunt beneficiarii reali...

Pe data de 17 septembrie, EY Romania va organiza conferinta EY Intelligent Automation Regional Conference 2019, ajunsa la a 4-a editie, in care vor fi dezbatute principalele subiecte ce tin de automatizarea inteligenta a proceselor dintr-o companie prin intermediul noilor tehnologii, inclusiv felul in care este gestionat managementul schimbarii.

"Obiectivul conferintei este sa aducem in fata audientei cele mai recente tendinte din zona de automatizare inteligenta, pentru ca este un domeniu in care lucrurile evolueaza intr-un ritm foarte rapid. Un element de noutate in structura evenimentului de anul acesta este sesiunea de doua ore dedicata inclusvi managementului schimbarii in cadrul proiectelor de automatizare inteligenta", adauga Nicoleta Dumitru.

Urmareste integral emisiunea Inspiratie in Business pentru a afla mai multe despre managementul schimbarii in cazul automatizarii inteligente.

Citeste si:
EY Romania lanseaza Technology Student Challenge. Ce premii ofera?
Premii in valoare de 9.000 de...