Bucurestiul a intrat in acest an in randul capitalelor din lume care utilizeaza solutii de plata bancare contactless pentru achitarea calatoriilor cu transportul in comun, fie ca este vorba de cel de suprafata sau de cel subteran.

Strategia RATB de a trece de la plata calatoriilor cu bilete de hartie catre carduri a inceput in urma cu mai bine de patru ani, cand autoritatile au investit in implementarea unui sistem pentru plata cu carduri de transport – Cardul Activ sau Multiplu.

Adrian Crit, directorul general al RATB, sustine ca in prezent exista peste 1,3 milioane de carduri RATB active. „Vanzarile zilnice de carduri Activ sunt de circa 4.000 de cand am anuntat ca nu se vor mai emite bilete de calatorie”, declara Crit la inceputul acestei luni.

Biletele traditionale de hartie au fost eliminate complet, iar din mai 2011 si cele mai mari banci din sistem – BCR si BRD – au lansat carduri contactless cu functionalitatile de portofel electronic sau abonament. In acelasi timp, cardurile emise de cele doua banci pot fi utilizate si la comerciantii ce au instalate dispozitive de plata contactless sau pot fi utilizate ca si carduri bancare normale.

BCR a lansat un card de debit ce poate fi utilizat si la plata transportului public

BCR a lansat un card de debit ce poate fi utilizat si la plata...

Cardurile emise de cele doua banci dispun de un portofel electronic in care se pot transfera banci ce vor fi utilizati pentru plata calatoriilor realizate in reteaua RATB sau Metrorex. Cardurile pot fi incarcate si cu orice tip de abonament pentru transportul public din Bucuresti.

Practic, incepand din aceasta luna, romanii care merg cu transportul in comun isi pot achita calatoriilor utilizand cardul Activ de la RATB sau cardurile contactless emise de BCR sau BRD.

Citeste si:

Avantaje si dezavantaje

Eliminarea biletelor de calatorie si introducerea cardurilor reprezinta un pas inainte pentru dezvoltarea infrastructurii Bucurestiului, dar poate constitui si o piedica pentru populatia in varsta, care nu este obisnuita sa utilizeze cardurile bancare. Bucurestiul se alatura unor orase precum New York, New Jersey, Liverpool sau Taipei in extinderea utilizarii cardurilor in transportul public.

Cardul RATB sau cele bancare sunt mai avantajoase din perspectiva faptului ca pot fi incarcate mai usor si prin mai multe modalitati. In plus, RATB va putea, prin intermediul acestui sistem de plata, sa monitorizeze mai bine reteauade transport, putand analiza care sunt liniile aglomerate sau care sunt cele in care se calatoreste ilegal.

RATB sustine ca prin validarea cardurilor pentru plata calatoriilor va obtine informatii relevante privind gradul de incarcare a vehiculelor, pe zone si intervale orare, indicator care contribuie la adaptarea capacitatii de transport la cerintele publicului calator.

Calatoriile RATB se scumpesc in acest an

Pretul calatoriilor cu transportul in comun in Bucuresti va creste in 2011, pana la 1,8 lei/calatorie, sustine Adrian Crit, directorul general al RATB. Pretul actual al unei calatorii este de 1,3 lei, astfel ca majorarea va fi de peste 38%.

De asemenea, RATB a anuntat ca va introduce, pana la sfarsitul anului, plata serviciului de transport prin intermediul telefonului mobil, precum si noi titluri de calatorie.