In primul trimestru 2011, piata a crescut cu 10% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, cu o crestere de peste 20% a segmentelor de performanta (vehicule pe 2 roti, 4x4).

Michelin vede piata de anvelope din Romania in crestere anul acesta cu 11-12%, de la trei milioane de unitati in 2010
, sustinuta de obligativitatea pneurilor de iarna, segment ce ar putea sa urce cu cel putin 30% comparativ cu 2010.

Cea mai dinamica crestere in Romania o inregistreaza anvelopele premium, care in prezent detin 27% din piata, in ultimii cinci ani castigand din cota de piata a pneurilor ieftine. In Romania, anvelopele de buget reprezinta 61% din piata, iar segmentul mediu 12%.

Previziunile pentru 2010-2015 in Europa sunt un avans de 30% al pietei de anvelope de vara WYZ mai mari de 18 inch. Cresterea in urmatorii patru ani va fi de 33% pentru 18 inch, 42% pentru 19 inch si 47% pentru 20 inch.

Cererea de anvelope WYZ (anvelopele de inalta performanta 18-22 toli) a crescut in Romania cu peste 200% intre 2005 si 2010.

Cresterea pietei anvelopelor se poate explica prin cresterea flotei (parcului auto) de aproape 30% in perioada 2006 - 2010, dezvoltarea infrastructurii si cresterea posibilitatilor de a calatori in afara tarii. In prezent, parcul auto este de 5,41 milioane masini, iar estimarile pentru 2011 sunt de 5,5 milioane masini.

Michelin este de parere ca piata auto isi va reveni anul acesta. "In 2011, se observa o revenire a pietei, cu o crestere estimata de 10% a vanzarilor, ipoteza sustinuta de noua taxa de mediu si programelor Rabla. Ca provenienta, 70% din masinilor noi vandute sunt marci de import, iar restul sunt produse de compania autohtona (Dacia)", potrivit companiei.

In perioada 2001 – 2010, Michelin Romania a realizat o productie de peste 450.000 de tone de anvelope si peste 150.000 de tone de cord metalic.

Citeste si:

„Am facut investitii de peste 265 de milioane de euro in tehnologie si in modernizarea uzinelor, punand in acelasi timp foarte mult accent pe formarea si dezvoltarea echipelor. Astazi, toate unitatile din Romania sunt la standardele internationale Michelin”, a declarat Eric Faidy (foto), presedintele Michelin Romania si Balcani.

Eric Faidy s-a alaturat Grupului Michelin in anul 1988, a lucrat in Franta, Italia, Marea Britanie si Rusia, iar la inceputul anului 2011 a preluat conducerea companiei pentru Romania si regiunea Balcanilor (Albania, Bulgaria, Croatia, Federatia Bosniei si Hertegovinei, Macedonia, Muntenegru si Serbia).

Producatorul de anvelope Michelin comercializeaza in Romania marcile: Michelin (marca premium), Kleber & BF Goodrich (marci „good value for money”), Kormoran, Tigar (marci „budget”). Michelin Romania are o retea de distribuitori care depaseste 250 de puncte de vanzare, acoperind toata suprafata Romaniei.

Michelin si-a inceput activitatea in Romania in anul 2001, iar in prezent detine trei fabrici, RomSteel Cord Zalau (cord metalic), Silvania Zalau (produce anvelope de camion, radiale cu camera de aer si tubeless sub marcile asociate Taurus, Kormoran, Riken, anvelope industriale marca Michelin, anvelope destinate echiparii stivuitoarelor, masinilor si utilajelor care lucreaza in minele subterane) si Victoria Floresti (produce anvelope de turism pentru piata de inlocuire, sub marcile Michelin, BF Goodrich, Kormoran, Kleber care se vand in Europa, America de Nord si Asia, tot aici este si atelierul de resapare al Michelin Romania), judetul Prahova. Compania are in Romania 3.000 de angajati.

In anul 2005, Michelin Romania a devenit centru regional pentru zona Balcanilor (Michelin RoBa), coordonand, pe langa activitatea de pe piata locala, operatiunile de productie si comerciale din Albania, Bulgaria, Croatia, Federatia Bosniei si Hertegovinei, Macedonia, Muntenegru si Serbia.

In 2010 Grupul Michelin a produs 176 de milioane de anvelope, a vandut 10 milioane de harti si ghiduri, a calculat 875 milioane de itinerarii cu ViaMichelin. Vanzarile nete in 2010 s-au ridicat la 17,9 miliarde euro.

Compania Michelin are sediul central in Franta, la Clermont-Ferrand, este prezenta in 170 de tari, are peste 111.000 de angajati in toata lumea si 70 de uzine in 18 tari. Grupul are centre de cercetare in Europa, Statele Unite ale Americii si Asia, precum si doua plantatii de cauciuc in Brazilia. Anual Michelin investeste in Cercetare si Dezvoltare 500 de milioane de euro.