Analistii consultati de Reuters anticipau un profit operational de 434 miliarde de yeni. In anul fiscal incheiat in martie, castigul operational al grupului a fost de 468,3 miliarde de yeni, scrie Mediafax.

Cutremurul cu magnitudine de 9 grade pe scara Richter care a lovit Japonia la 11 mai a fortat Toyota si alti constructori auto sa reduca productia pe piata locala si in strainatate, din cauza problemelor in asigurarea aprovizionarii cu piese.

Problemele de la centrala nucleara de la Fukushima si intreruperile din sistemul energetic au agravat situatia companiilor auto.

Toyota, cel mai mare producator auto a anuntat, in mai, ca profitul din perioada ianuarie-martie a scazut cu 52% din cauza cutremurului, insa grupul a intarziat prezentarea prognozei pentru anul in curs pentru a evalua impactul dezastrului asupra consumului si aprovizionarii.

Citeste si:

Grupul a estimat ca vanzarile de autovehivule vor inregistra un declin de 1%, la 7,24 milioane de unitati.

Perturbarea severa a aprovizionarii inseamna ca Toyota va pierde aproape sigur pozitia de lider pe piata auto in favoarea General Motors.

Producatorul nipon ar putea fi depasit si de Volkswagen, ajungand pe locul al treilea in ierarhia celor mai mari constructori auto.

Actiunile Toyota au scazut cu 7,5% de la dezastru, evolutie mai slaba decat cea a bursei nipone.