Segmentul automobilelor de lux, care a avansat anul trecut cu peste 35%, are cei mai multi sustinatori in capitala, unde au fost vindute 136 de unitati. Potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), resedintele judetelor Cluj, Brasov, Constanta, Iasi, Mures si Sibiu au fost cele care au concentrat restul de automobile din clasa F.

Seria 7 acopera o treime

Cu 91 de unitati vindute pe parcursul anului trecut, modelul de virf al BMW, Seria 7, a acoperit 36% din segmentul masinilor de lux. Aproape jumatate dintre clientii acestui model s-au orientat catre dealerii din Bucuresti, unde au fost vindute 43 de unitati. Ceilalti cumparatori au apelat la punctele de vinzare din Constanta 9 unitati, Brasov - 7, Timisoara - 6, Cluj 5, Mures 4, Sibiu 3. In judetele Dolj si Iasi a fost vindut cite un exemplar din Seria 7.

Vilcenii prefera A8

Din cele 57 de unitati Audi A8 comandate in 2005, 32 de masini au fost vindute in Bucuresti. Capitala a fost urmata de Vilcea, unde au fost comercializate patru exemplare. La Cluj si Constanta s-au vindut cite trei A8-uri, la Iasi si Vrancea - doua unitati si cite una in Harghita si Suceava.

Citeste si:

Cu S-Klasse la Timisoara

Cea mai mare parte dintre clientii modelului Mercedes Clasa S au provenit tot din Bucuresti, unde au fost vindute 40 de masini. Pe pozitiile urmatoare s-au plasat judetele Timis cu 7 unitati, Mures si Constanta cu cite 6 unitati, Iasi si Sibiu cu cite 3 unitati. Patru astfel de modele au fost comercializate in Cluj si Dolj si cite unul in Brasov.

Dominatie autoritara

Toate cele noua modele de masini Maserati Quattroporte, precum si cele sase unitati Jaguar XJ au fost vindute in Bucuresti. Tot in capitala s-a vindut anul trecut si primul Rolls Royce Phantom, o limuzina de lux al carei pret este de aproximativ 450.000 de euro.

Sase cumparatori din Bucuresti au optat pentru Volkswagen Phaeton, fata de trei din Mures, doi din Timis si de cite unul din Cluj, Constanta si Iasi.