Ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, s-a intalnit cu reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) pentru a discuta pe marginea impactului pe care il va avea asupra pietei auto aderarea Romaniei la UE, informeaza un comunicat al Ministerului Finantelor Publice (MFP).

"Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Mediului sunt preocupate de impactul pe care aderarea la UE il va avea asupa pietei auto si iau in calcul posibilitatea luarii unor masuri privind protectia mediului si siguranta conducatorilor auto", a declarat Sebastian Vladescu.
Reprezentantii APIA si-au exprimat ingrijorarea cu privire la impactul asupra mediului inconjurator pe care il va avea cresterea importurilor de masini second-hand dupa intrarea Romaniei in UE.

"Dupa aderarea la UE, importurile de masini second-hand nu vor fi eliminate. Este nevoie insa de un set de reguli, asa cum s-a intamplat in unele state din fostul bloc comunist care au aderat recent la UE. Aceste state au reusit, prin elaborarea unor acte normative, sa protejeze mediul inconjurator si sa asigure siguranta conducatorilor auto", a spus ministrul Finantelor. Anul trecut, APIA a transmis Executivului o serie de propuneri pentru introducerea unor bariere fiscale care sa franeze importurile de autoturisme second-hand, dupa integrarea Romaniei in Uniunea Europeana.

Potrivit vicepresedintelui APIA, Nicolas Ianculescu, barierele fiscale ar putea fi introduse la trei niveluri - accize, taxa de inmatriculare si rovigneta. Barierele de natura fiscala ar putea fi aplicate la unul dintre aceste trei niveluri, cumulat la doua sau chiar la toate trei.

Astfel, accizele pentru masinile de ocazie ar putea fi majorate, ar putea fi perceputa o taxa suplimentara la prima inmatriculare sau rovigneta poate fi mai scumpa pentru anumite masini, la aceleasi cilindre, in functie de diverse criterii de mediu.

Amintind de situatia Poloniei, care dupa intrarea in UE a fost invadata de masini second-hand, vicepresedintele APIA avertiza recent ca in Romania vor veni "harburile'', tinand cont de nivelul mai redus al veniturilor.

"Vor veni tot felul de masini, pe tot felul de canale, mai mult sau mai putin legale, platind sau nu taxele catre stat. Cel mai usor este sa faci evaziune fiscala cand te ocupi de comertul cu masini de ocazie. Lumea isi doreste masini impecabile, dar cat mai ieftine, si amatorii de chilipiruri isi vor lua masini uzate, cu kilometraje false, lovite si reparate, masini in stare mecanica deplorabila", a apreciat Ianculescu.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri