Nu sunt si nu voi fi un admirator al motoarelor diesel pe turisme, mai ales cand vorbim despre modele sport. Exista insa un motor inovator care pur si simplu impresioneaza. Multijet-ul de 1,9 litri, instalat pe gratioasa Alfa GT, este dovada clara ca se poate face performanta si cu motorina.

Unul dintre cele mai reusite modele de la Alfa Romeo, vorbim aici despre GT, a fost construit in exclusivitate pentru placerea de a conduce. Incepand de la design si terminand cu proiectarea scaunelor ori a bordului, totul dovedeste ca a trecut printr-un rafinat proces de studiu. Evident ca, pentru o astfel de masina, erau necesare cateva motoare pe benzina, puternice, robuste si pline de viata. De la micul, dar agilul Twin Spark 1.8, 16 V, si pana la masivul V6 de 3.2 litri, exista alternative pentru oricine. Modelul are insa si optiunea unui diesel, din revolutionara gama Multijet. Motorul este de-a dreptul fermecator, si asta nu doar pentru puterea pe care o obtine (150 de cai) cu un consum decent de carburant (8,7 urban si 5,4 extraurban), ci si pentru elasticitatea de care da dovada in momentele importante.

Cuplul motor obtinut se ridica la 305 Nm, si asta de la 2.000 de rotatii pe minut, dand senzatia ca nicio decizie a soferului nu-l poate surprinde. Exista un singur dezavantaj, resimtit indeosebi in treptele inferioare, specific de altfel dieselurilor. Este vorba despre imposibilitatea de a urca in turatii, asa cum ii sta bine unei masini sport, fapt ce creeaza disconfort in timpul accelerarilor rapide. Daca ignoram si vibratiile resimtite la ralanti, constatam ca sportivitatea de care da dovada mariajul dintre GT si Multijet este absolut incantatoare.

Revenind la celelalte detalii ale masinii, trebuie subliniata grija cu care a fost creat interiorul. Confortul scaunelor imbracate in piele, deopotriva sport si confortabile, ergonomia plansei de bord, plasamentul aproape perfect al comenzilor si eleganta finisajelor fac parte dintr-un ansamblu care ofera o placere considerabila la un pret mai mult decat onorabil: 24.340 euro CIP.

Comportamentul masinii pe sosea este de asemenea laudabil, italie-nii descoperind secretul compromisului ideal intre stabilitate si confort. Un minus pentru spatiul oferit eventualilor pasageri din spate, bancheta tipica de coupé fiind potrivita pentru mici escapade ale celor doi ocupanti ai locurilor din fata.