Masinile sport se gasesc in variata modele, incepand de la cele in doua scaune roadster la mici sedan-uri, coupe, si hatchbacks. De asemenea exista o gama mare de coupe-uri pe piata, incepand de la minusculul Saturn Ion pana si sfarsind cu BMW 645i. In timp ce coupe-urile in doua portiere sunt realizate intr-un mod sportiv, nu toate sunt placute la condus.

De ce am cumpara o masina sport? O masina sport nu este prea practica insa este foarte placuta la condus. In timp ce cele mai multe modele au un spatiu de depozitare mic, modelele sedan si hatchback au un prorbagaj generos si spatiu pentru pasageri.

Mototrizari si transmisii. Alegerea dumneavoastra in privinta motorizarii ar trebui sa fie motorul V8. Motorul in sase cilindrii aduce un echilibru intre putere si economia de carburant. Motorizarea in patru cilindri aduce, de obicei, un consum redus de carburant, insa se observa lipsa puterii si rafinamentul motoarelor puternice. In mod similar, V8 aduce mai multa putere decat motoarele in 6 cilindrii insa aici se sacrifica consumul de carburant. Transmisiile manuale in cinci si sase viteze sunt disponibile in special pentru modelele sport.

Tractiune fata, tractiune spate si 4x4. Desi multe modele sunt echipate cu tractiune fata, cele mai multe masini sport folosesc tractiunea spate deoarece obtine o mai buna manuire in condus. Pe de alta parte, tractiunea fata aduce cu sine o mai buna dirijare a masinii in conditii de gheata. Exista modele care sunt disponibile in varianta 4x4 care aduce cu sine o tractiune mai buna in conditii de inghet. Tractiunea 2x4 este mai putin avantajoasa decat cea 4x4.

Citeste si:

Economie de carburant. Chiar daca sunt in aceiasi clasa , economia de carburant poate varia in functie de model.

Acoperis rabatabil. Modelele decapotabile cu un acoperis moale sunt mult mai putin sigure. Acestea nu feresc ocupantii automobilului de zgomotul de afara si de vantul puternic.. Modelele scumpe au acoperis dintr-un material special care se rabateaza in trepte. Singurul dezavantaj este acela ca acopera mult spatiu, mai mult decat un acoperis din material.

Aspecte de siguranta. Toate vehiculele noi au airbag-uri frontale, centuri de siguranta in trei puncte, scaune speciale pentru copii pe scaunele din spate. Anumite modele ofera aibag-uri laterale. Peredele laterale pentru impactul lateral sunt disponibile la modelele nedecapotabile. Insa putem exemplifica si o decapotabila Volvo care desi nu are partea superioara detine totusi astfel de airbag-uri. Sistemul ABS este standard sau optional la unele modele. Alte aspecte de siguranta inclus sistemul electronic de control al stabilitatii, controlul tractiunii, monitorizarea presiunii in cauciucuri, etc.