Motivul pentru care Dacia cere dublarea valorii timbrului de mediu la masinile Euro 3 si Euro 4 este oprirea importului de autoturisme vechi din Europa.

“Vehiculele Euro 3 si Euro 4 diesel sunt foarte poluante, emit CO2, particule si hidrocarburi. Noua varianta de timbru va genera o noua scadere semnificativa a vanzarilor de vehicule noi Euro 5, acestea sunt masinile in care noi am investit foarte mult. Cererea noastra este de a multiplica cu 2 valoarea care este acum in lege pentru Euro 3 si Euro 4”, a declarat, intr-o dezbatere la Ministerul Mediului, Jerome Olive, director general Dacia si Grup Renault Romania.

Dacia avertizeaza ca importurile de masini Euro 3 si Euro 4 din Europa vor trage in jos vanzarile de autoturisme noi Euro 5 pe piata romaneasca generand o scadere a activitatii la fabrica de la Mioveni, ducand la reducerea locurilor de munca.

Afirmatia Dacia este putin plauzibila intrucat anul trecut 93% din productia de la Mioveni a ajuns la export, peste 337.000 de masini din cele 359.000 fabricate in Romania. Vanzarile Dacia in Romania au fost de circa 20.000 de unitati, reprezentand aproximativ 6-7% din productie.

„Aceasta scadere a pietei de vehicule noi va genera o scadere de activitate pentru noi la Dacia, care va avea ca impact diminuarea locurilor de munca la Mioveni, vorbim de cateva sute sau mii de locuri de munca. Scaderea pietei de vehicule noi in Romania reprezinta o pierdere si pentru stat in termen de taxe si de impozite care nu vor mai fi platite”, a mai spus Olive.

Citeste si:

Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicata sub forma timbrului de mediu, cu o formula de calcul diferita, care conduce la o crestere in medie de circa 10% a sumei de plata pentru cele mai cautate masini second-hand in Romania, Euro 4, Euro 3 si o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro.

Conform noii formule de calcul, suma de plata va scadea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 si cu 90% pentru non-euro.

Timbrul de mediu se va aplica autoturismelor aduse din UE, la revanzarea masinilor inmatriculate inainte de 1 ianuarie 2007, cat si pentru masinile celor care au castigat procesele cu statul.

Noua taxa auto va determina romanii sa nu mai inmatriculeze masini in Bulgaria, intrucat sunt diferente nesemnificative intre timbrul de mediu de la noi si taxa bulgara.

Noua taxa auto nu ajuta dealerii, dar ne scapa de masinile de Bulgaria

Noua taxa auto nu ajuta dealerii, dar ne scapa de masinile de Bulgaria

Cititi si Taxa auto pe modele: motorizarile diesel ne costa mai putin.

Taxa auto pe modele: motorizarile diesel ne costa mai putin

Taxa auto pe modele: motorizarile diesel ne costa mai putin