“In cinci ani vrem sa vindem 700 de unitati BMW si MINI. In anul trei (2015), ne asteptam la o crestere semnificativa a vanzarilor. Veniturile din service ar trebui sa asigure functionarea de la un capat la altul a unei investitii, salarii, utilitati, urmand ca eventualul profit sa il facem din vanzarile de masini”, a declarat Lucian Alexe, directorul general al Proleasing Motors.

Investitia de 2,5 milioane de euro in showroom-ul BMW si MINI din Ploiesti va fi amortizata intre 8 si 10 ani, in functie de cum evolueaza service-ul, spre deosebire de anul 2005, cand Proleasing Motors si-a amortizat investitia in showroom-ul Ford intr-un an.

In 2007-2008, investitia pentru showroom-urile Ford din Buzau si Targoviste a fost de 3,4 milioane euro.

Omul de afaceri mai spune ca “daca facea investitia pentru BMW in 2007 sarea de 4 milioane de euro. Constructia metalica de otel era 2,5 euro pe kg”.

Decizia de a aduce marca BMW in portofoliu a luat-o in 2007, insa vanzarile pentru Ford erau atat de mari ca nu avea timp sa se ocupe si de adaugarea brandului premium in portofoliu.

“Am avut in vedere un brand premium in portofoliul nostru la inceputul anului 2007. Insa in acea perioada, nu cred ca cineva din industria auto avea timp sa isi mai puna un brand, ci era preocupat sa livreze masini pe care clientii le plateau. Noi am vandut in 2007 peste 1.600 de masini si in 2008 peste 1500 de masini. Atunci dezvoltam punctele secundare din Buzau si Targoviste”, a precizat Alexe.

Citeste si:

Dupa anii cu vanzari record, 2007 si 2008, a urmat blocajul din 2009, cand multi dealeri de masini s-au trezit cu stocuri.

“In 2009, cand au scazut vanzarile a trebuit sa gasesc solutii rapide de reducere a cheltuielilor, de preluare a acestui soc de trecere de la cifra de afaceri de 20 de milioane la 10 milioane. Aveam 660 de masini Ford pe stoc”, mai spune omul de afaceri.

Cifra de afaceri in 2008 a fost de 24 de milioane de euro, iar din 2009 pana in prezent a scazut la circa 10 milioane de euro. Proleasing Motors se asteapta anul acesta la o crestere a cifrei de afaceri la 16 milioane de euro.

Compania vrea sa creasca numarul de masini oferite in leasing operational de la 70 in prezent la peste 250 de masini.

Proleasing Motors a vandut pana in prezent 38 de unitati BMW si MINI, iar pana la finalul anului vrea sa livreze 135 de unitati.

Din decembrie 2001 pana anul trecut, compania a vandut peste 8.000 de unitati noi marca Ford, avand centre deschise in Ploiesti, Targoviste si Buzau.