Se pare ca tendinta constructorilor de a produce “modele verzi” se generalizeaza. Printre altii, BMW si Total au semnat un parteneriat cu scopul de a promova combustibilii pe baza de hidrogen. In plus, Lexus produce o larga gama de modele de acest gen, ca sa nu mai vorbim de japonezi, care se inghesuie pe noua piata. Ei bine, ultimii care intra in jocul masinilor ecologice sunt suedezii de la Volvo, care fac insa un pas inaintea celorlalti.

Mai exact, Volvo a produs un prototip bazat pe V70 break, particularitatea motorului sau fiind capacitatea de utilizare a cinci tipuri diferite de carburanti: bioetanolul, metanul sub forma de gaz natural, biometanul, benzina si hitanul pot alimenta acest propulsor.

Cel mai original dintre toate este, desigur, hitanul. Acesta este un amestec de 10% hidrogen si 90% metan. Motorul respecta viitoarele norme Euro 5, ramanand insa foarte performant. Nu este prima incercare de acest gen a celor de la Volvo, ei avand in palmares un V50 care functioneaza cu bioetanol (85% etanol si 15% benzina), reducand volumul dioxidului de carbon cu 80% in comparatie cu motoarele traditionale pe benzina. In acelasi registru, Volvo propune si un S60 Bi-Fuel care functioneaza cu biometan si cu gaz natural, cuplate cu o rezerva de benzina pentru demaraje.

Incercarile “verzi” ale celor de la Volvo vin in momentul in care, paradoxal, conbstructorii auto sunt in toiul cursei motoarelor foarte puternice. Sa ne asteptam, in acest sens, la o sportiva ecologica? Totul este posibil...