"Astea noi (bulevardele, n.r.) pe care le termin acum, cum ar fi Liviu Rebreanu sau Berzei, le facem cu piste de biciclete. La fel si cele pe care le incepem, le-am conceput cu piste de biciclete pe carosabil. Pe cele vechi care au trotuare late vom face pistele de biciclete asa cum sunt in Copenhaga, vom ingusta trotuarul si vom face piste de biciclete", a spus Sorin Oprescu, potrivit Mediafax.

Potrivit lui Sorin Oprescu, decizia amplasarii pistelor si pe carosabil a fost luata in urma discutiilor avute cu reprezentantii organizatiilor nonguvernamentale, in cadrul grupurilor de lucru dedicate "chestiunii pistelor de biciclisti".

"Nu oricum si in orice conditii poti sa construiesti, pana cand nu exista studiile de specialitate, si ma refer aici la pistele de biciclete asezate pe carosabil, pe calea rutiera, pentru care trebuie sa ai si cadru legislativ", a precizat Oprescu care a mentionat ca studiile in intersectii in special pe cele doua axe principale de transport din Capitala, N-S si E-V, au fost demarate impreuna cu reprezentantii ONG-urilor.

Citeste si:

Potrivit primarului general, in prezent, dupa ce politia a "suspendat" aproximativ 40 de piste de biciclete, in Capitala, au ramas doar 18 "viabile", iar acestea se intind doar pe cativa kilometri.

Grupul pentru realizarea Planului Integrat de Mobilitate in Municipiul Bucuresti si zona regionala de influenta in transport a fost infiintat in 24 ianuarie si are in componenta un departament special pentru analizarea problematicii transportului alternativ.