Romanii sunt interesati de masinile electrice de oras Renault Twizy si Zoe, modele care vor fi lansate in primavara si livrate la jumatatea anului. Dintre cele patru modele electrice Renault, Zoe va fi cel mai vandut in Romania, considera Mihai Bordeanu directorul de marketing Dacia-Renault.

Wall-Street.ro: Sunt romanii interesati de modelele electrice? Cand vor ajunge in Romania primele Twizy si Zoe? Care va fi cel mai vandut Renault electric?

Mihai Bordeanu: Pregatim un eveniment denumit "Primavara electrica" in cadrul caruia vom lansa modelele Twizy si Zoe. Livrarile de Twizy si Zoe vor incepe undeva spre jumatatea anului. Avem persoane fizice si companii interesate de aceste modele.

Zoe va prinde cel mai bine in Romania, este o masina special conceputa pentru a fi electrica, este un model compact, ataca un segment de piata mare si cred ca o sa aiba rezultatele cele mai bune.

Suntem in discutii cu cativa clienti pentru modelul Kangoo ZE (21.500 euro cu TVA), care de cateva saptamani poate fi cumparat si de catre companii cu un bonus de stat de 12.000 lei (2.700 euro).

Cvadriciclul Twizy poate fi comandat in Romania la un pret de 8.680 euro cu TVA + abonament lunar baterie 45 euro cu TVA.

Pentru a folosi o masina electrica 100 de km un roman ar trebui sa plateasca 1,4 euro (echivalentul unui litru de carburant), iar verificarile la service vor costa cu 30% mai putin fata de motorizarile termice. Reviziile pentru automobilele electrice Renault se fac la 30.000 de km sau un an. Renault estimeaza piata de masini electrice la trei milioane de unitati in 2016 si la 6 milioane in 2020.

Wall-Street.ro: Cum este vazuta in Romania gama Renault Sport?

Mihai Bordeanu: Gama Renault Sport este completa odata cu lansarea noului Clio RS. Numarul pasionatilor este in crestere, in 2-3 ani vom vedea din ce in ce mai multe masini pe strada. Anual se vand in Romania circa 30-40 de unitati.

Wall-Street.ro: Cum vedeti piata auto anul acesta?

Mihai Bordeanu: Din pacate piata auto anul acesta va fi sub anul trecut, cu 5-10%. Inca o data va fi un an de descrestere.

Wall-Street.ro: La ce vanzari va asteptati anul acesta?

Mihai Bordeanu: Ma astept sa vindem 4.800 – 5.200 de masini Renault anul acesta.

Wall-Street.ro: Cum merg vanzarile prin Rabla?

Mihai Bordeanu: Vanzarile prin Rabla merg bine, sunt apropiate de cele de anul trecut. Speram ca acele tichete care au expirat sa fie repuse in circuit. Din persoanele fizice 80-90% cumpara prin Remat.

Wall-Street.ro: Ce cota de piata are Renault in Romania?

Mihai Bordeanu: Renault are dupa primele 8 luni o cota de piata de 6,4%, putin mai mica decat anul trecut, pentru ca a renuntat deliberat la modelul Symbol. Acum este cazul sa construim noul Renault, bazat pe Clio, Captur, pe design, inovatie, tehnologie. Vom incheia anul cu o cota de piata de 6,5%.

Wall-Street.ro: Mai aveti parteneri care doresc sa isi deschida un showroom?

Mihai Bordeanu: O sa avem si deschideri de showroom-uri. Renault are in prezent 44 de showroom-uri. Partenerii isi regandesc politica de vanzare pe plan local, consolideaza anumite orase mari renuntand la puncte de lucru in orase mici care nu au potential.

Wall-Street.ro: Ce procent mai reprezinta service-ul din cifra de afaceri?

Mihai Bordeanu: Service-ul are un procent din pacate in scadere. Parcul auto imbatraneste, masinile noi vandute sunt foarte putine in comparatie cu cele care ies din parcul activ, acele masini mai vechi de 5 ani, care au o rata mai mare de vizita in service-ul de marca.

Wall-Street.ro: Ce ar avantaja mai mult companiile din auto, reducerea TVA sau CAS?

Mihai Bordeanu: Sunt niste masuri care trebuiesc gandite si aplicate cand avem o strategie compacta. Nu cred ca miscari bruste ajuta la ceva, cum a fost de pilda cand a crescut TVA-ul peste noapte nimeni nu a fost informat.

Cel mai bine este sa avem o politica care sa aiba un scop si o strategie. Si sa vedem din aceasta strategie, o bucata poate sa fie reducerea TVA partial pe anumite categorii sau total, dar sa faca parte dintr-o politica coerenta.

Problema nu cred ca este procentul de TVA, ea trebuie cautata in alta parte.

Wall-Street.ro: Ce modele urmeaza sa lansati anul viitor?

Mihai Bordeanu:
Am vazut la Frankfurt conceptul Initiale, este un concept care isi va gasi finalitatea intr-un model. Apoi discutam de cea mai mare lansare a anului, o noua faza a modelului Megane. Acesta va intra ca si identitate vizuala in noua familie Renault, alaturi de Clio 4 si Captur.

Wall-Street.ro: Cum a fost primit crossoverul Renault Captur?

Mihai Bordeanu: Lansat in mai, Captur este deja pe locul doi in segment. Rata vanzarilor ne spune ca este o chestiune de timp pana cand Captur va fi lider de segment.

Captur face un sfert din vanzarile Renault, este un pilon atat de vanzari cat si de imagine. In gama Renault este pe locul doi la vanzari, dupa modelul Clio.

Anul trecut, romanii au cumparat 4.785 de autoturisme fabricate de marca franceza Renault.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri