General Motors a demarat, ieri, 13 iunie, constructia unei fabrici auto in ST. Petersburg, al doilea mare oras din Rusia. Investitia initiala este in valoare de 115 milioane dolari, iar americanii doresc sa construiasca aici SUV-ul Chevrolet Captiva alaturi de un alt model compact.
Cu aceasta ocazie, CEO General Motors, Rick Wagoner declara ca: Intentia si ambitia noastra este sa producem 100 de mii de masini pe an. Decizia de a investi aici se bazeaza pe studiile care arata ca Rusia este o piata cu rata mare de crestere in urmatorii ani.

GM va produce aproximativ 1000 (si isi poate mari productia la 4-5 mii) de SUV-uri pe an in Rusia, intr-o unitate de tranzitie care va fi inchisa in 2008 la finalizarea lucrorilor de constructie la fabricia din Petersburg.

In prezent, GM produce in Rusia, impreuna cu producatorul autohton AvtoVaz, modelul Chevy Niva. Dealtfel, rusii produc sub licenta binecunoscutele masini Cadillac, Hummer si Chevrolet.

Interesul americanilor pentru piata rusa este de inteles avand in vedere ca aceasta piata creste cu 10-12 procente in fiecare an, in timp ce piata din Europa de Vest are un ritm de crestede de doar 1,5 -3 procente.

Ceremonia oficiala de deschidere a santierului din metropola rusa a foast insotita de o serie de proteste ale sindicatelor din Europa de vest, care acuza compania americana ca doreste relocarea utilitatilor de productie spre estul Europei, o piata a fortei de munca mult mai ieftina.

GM nu este primul gigant auto care se arata interesat de piata rusa, atat companii europene (PSA sau Volkswagen), cat si japoneze (Nissan sau Toyota) au investit deja sau si-au declarat intentia de a investi in Republica.

Populatia Rusiei se ridica la aproximativ 143 de milioane locuitori, iar piata auto este estimata la 3 milioane de unitati, in urmatorii ani.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri