Juergen Schunn face o paralela intre cele doua piete pe care este prezent ca dealer auto si considera ca exista loc de crestere in Romania, unde vanzarile de masini noi sunt de 160 de unitati la 1.000 de locuitori, fata de 500 de unitati la 1.000 de locuitori in Germania.

“Germania in anii 1970 era la un nivel asemanator cu Romania de astazi, unde muncitorii aveau salarii de cateva sute de marci, iar ora de lucru se platea cu cativa centi, mult sub o marca germana. Chiriile costau circa 60 % din venituri. De aici reiese automat si diferitele puteri de cumparare, Romania fiind actualmente in aceasta faza, cu diferenta ca ea nu a pornit de la zero precum Germania dupa al 2-lea razboi mondial. De remarcat insa este ca in Germania se vand in medie circa 500 de masini la 1.000 de locuitori, in Bavaria chiar 750 de masini la 1.000 de locuitori, pe cand in Romania se vand circa 160 de masini la 1.000 de locuitori. De aici ne dam seama in ce directie vor merge vanzarile in timp in Romania”, a declarat pentru wall-street.ro Juergen Schunn.

Previziuni economice

Juergen Schunn, care detine si un fond de investitii, considera ca “economiile Europene sudice mai ales, dar si cele vestice isi vor reveni, influentand direct si pozitiv mediul economic romanesc. Romania se va dezvolta pozitiv si ne asteptam la un an mai bun ca 2013. Economia SUA va creste in continuare, asadar atractia de capital, mai ales in momentul in care FED va ridica dobanzile, va fluctua spre aceasta piata, economia numarul unu din lume, unde profiturile sunt pe masura pietei. De suferit vor avea economiile emergente”.

Cat costa un showroom pentru o marca premium

Investitiile intr-un showroom Mercedes-Benz incep de la 3 milioane de euro, in Germania fiind mai scump sa construiesti decat in Romania, pentru ca terenul si forta de munca costa mai mult. Materialele sunt insa mai ieftine decat in Romania si mult mai calitative.

Omul de afaceri urmareste noi oportunitati de investitii in Romania, dupa ce anul trecut a investit pe plan local peste 1,8 milioane euro, din care 1,2 milioane de euro intr-un showroom Mercedes-Benz la Suceava.

Citeste si:

In Germania, Juergen Schunn isi va orienta resursele financiare catre fondul de investitii si va mai intregi aria de activitate in domeniul auto, investind in expansiunea business-ului cu masini, in extinderea locului expozitional, in Westendorf, la cativa km de Augsburg.

Este mai rentabil sa preiei un showroom decat sa il construiesti

“Piata auto a devenit foarte profesionista si se va dezvolta si in continuare in aceasta directie. Orice investitie necesita o analiza prudenta, un studio de piata, avand in vedere costurile in raport cu veniturile. Discutand de piete saturate, mai bine preiei un dealer existent, piata acestuia. Recuperarea investitiilor depinde de acesti factori majori”, a mai spus Juergen Schunn.

Piata auto

Juergen Schunn se asteapta ca piata auto in 2014 sa evolueze pozitiv. “Dupa criza financiara importata, incepand cu 2008, adancita de masurile ciclice intentionat, luate de diferitele guverne tot timpul, vedem ca anul 2014 sa fie pozitiv, sa isi schimbe trendul in acest an. Sper ca responsabilii sa inteleaga faptul ca doar cu masuri anticiclice se poate redresa o economie intreaga. Doar investind se poate creste o economie intreaga, mai ales investitii, bugete puse la dispozitie din partea statului, pe langa investitorii straini, atragere de fonduri europene, etc. Aici nu mai vorbim doar de domeniul auto, ci si de consum. Cu toate ca economia creste, consumul, gospodariile private nu cresc sau mult prea incet”, a adaugat CEO-ul Auto Schunn.

Auto Schunn, companie mixta germano-romana, se asteapta anul acesta la o crestere a vanzarilor cu 10% fata de anul trecut, la circa 400 de automobile si la o cifra de afaceri in urcare la 20 de milioane de euro.

Dealerul Auto Schunn se asteapta la vanzari in crestere cu 10%

Dealerul Auto Schunn se asteapta la vanzari in crestere cu 10%

Dealer-ul Mercedes-Benz urmareste sa isi extinda activitatea si in alte regiuni. Infiintata in 1993, compania este prezenta in Arad, Deva, Sibiu, Craiova si Suceava, si are 130 de angajati.