Ajustata cu efectele cursului de schimb valutar, compania a obtinut o crestere de 4%. Volumul vanzarilor a fost distribuit intre trei segmente principale de afaceri: Sunroofs&Components (acoperisuri panoramice si glisante) care reprezinta 69 % din vanzarile totale,Thermo &Comfort (sisteme de incalzire si aer conditionat), reprezentand 20% si Convertibles (acoperisuri convertibile) reprezentand 11%.

Cea mai mare divizie a companiei Webasto a reusit pentru prima data sa atinga vanzari de mai mult de 10 milioane de acoperisuri panoramice si glisante la nivel global. In ultimii ani, Grupul Webasto s-a consolidat si extins pe piata internationala.

Din cei 10.517 angajati ai grupului, aproximativ 70% lucreaza in locatii internationale. In prezent, mai mult de 75% din vanzarile grupului sunt realizate in afara Germaniei, acest aspect plasand compania peste media industriei.

In ultimul an fiscal, profitul Grupului Webasto s-a ridicat la suma de 126 de milioane de euro, echivaland cu o marja EBIT (venitul inainte de dobanzi si taxe) de 5,1%. Profitul preconizat pentru anul 2013 era de sub 100 de milioane.

Prin implementarea de masuri de austeritate, divizia Thermo &Comfort a reusit sa compenseze mersul slab al afacerilor din Europa de sud, generat de vanzarile sub asteptari ale incalzitoarelor, in lipsa unui sezon rece veritabil. In domeniul acoperisurilor convertibile care inca stagneaza, s-a pus accentul pe masuri de eficientizare in cadrul dezvoltarii si al productiei. Pentru aceste imbunatatiri au fost necesare investitii: in centrul din Hengersberg pentru dezvoltarea tehnologiei acoperisurilor convertibile – cel mai avansat centru de acest gen din lume – si in fuziunea catorva fabrici din Slovacia si Statele Unite ale Americii.

Investiile Webasto in 2013

Anul trecut, Webasto a investit in total 155 de milioane de euro (fata de 136 de milioane investite in anul 2012), ceea ce corespunde unei rate de investitii de 6,2%. Insumand 45 de milioane de euro, capitalul investit in vederea extinderii unitatilor de fabricare a acoperisurilor si panourilor din policarbonat a fost de departe cea mai mare investitie unitara in noi tehnologii. La unitatea din Schierling, de langa Regensburg, se produc in jur de 45.000 de piese din policarbonat in fiecare luna. Investiiile aferente cercetarii si dezvoltarii au fost, de asemenea, la un nivel ridicat de 7,7% (fata de 7,2% in 2012).

Citeste si:

Rezultate financiare in T1 si estimari 2014

In primul trimestru din 2014 vanzarile grupului au crescut cu 5%, iar profitul a fost de 36 de milioane de euro (fata de 20 de milioane de euro in primul trimestru al anului anterior), corespunzand cu o marja EBIT de 6,3%. Dezvoltarea din primul trimestru al anului se datoreaza in principal cresterii din cadrul diviziei de acoperisuri convertibile si panoramice din China.

Pentru intreg anul 2014, Engelmann asteapta cresteri de 4% pentru Grupul Webasto. Comenzile acumulate insumeaza 8,8 miliarde de euro. Toate previziunile pe termen mediu anticipeaza in continuare o crestere pentru piata din China. Bazata pe proiectele existente, Webasto isi va continua, de asemenea, cresterea pe piata din China unde, pentru anul 2018, compania estimeaza vanzari de 1 miliard de euro.

Grupul Webasto, cu sediul in Stockdorf, in apropiere de Munchen, a fost o afacere de familie inca de la inceputurile companiei, fondata in anul 1901. In prezent,Grupul opereaza la nivel international in mai mult de 50 de locatii (dintre acestea peste 30 sunt unitati de productie) prin cele doua divizii: Sunroofs & Components (acoperisuri panoramice si glisante) si Thermo&Comfort (sisteme de incalzire si aer conditionat).

Competentele de baza ale companiei cuprind dezvoltarea, productia si vanzarea acoperisurilor si sistemelor convertibile complete, precum si a sistemelor de incalzire, racire si ventilare pentru masinile de pasageri, vehiculele comerciale si cele speciale, vehiculele recreationale si pentru nave.

Webasto Thermo & Comfort Romania (WTRO) este subsidiara din Bucuresti a Grupului Webasto, activand ca reprezentanta comerciala a firmei bavareze in Romania si Republica Moldova. Infiintata in anul 2007, WTRO a dezvoltat o puternica retea de distributie cu acoperire la nivel national in cele 2 tari. In prezent, reteaua Webasto este dimensionata la circa 70 de dealeri, constand in firme de distributie piese si echipamente auto, unitati service si unitati de productie in industria auto si industria feroviara.

In anul 2009, Webasto Group a inaugurat o unitate de productie in Zimandu Nou, langa Arad. Fabrica din Romania are aproximativ 300 de angajati si este dedicata productiei OE catre clientii din Europa Centrala si de Est si Germania. Cu o productie anuala de circa 700.000 unitati in 2012, unitatea produce sisteme de acoperis pentru marci precum Porsche, Volkswagen, Audi sau BMW.