Cele mai multe biciclete se gasesc in mediul rural, acolo unde, pentru 20% dintre locuitori, este singurul mijloc de locomotie. Cele mai “cicliste” regiuni ale tarii sunt: Banat-Crisana-Maramures si Muntenia, iar printre cele in care locuitorii pedaleaza cel mai putin se numara Bucurestiul si Dobrogea.

In ultimii ani in Romania s-au vandut mai multe biciclete noi decat masini noi. Conform Coliped, numai in 2012 vanzarile de biciclete s-au ridicat la 380.000 de bucati, in vreme ce automobile noi s-au cumparat usor sub 70.000. Acest lucru este explicabil in conditiile diferentelor de pret importante intre cele doua tipuri de vehicule la achizitionare si in intretinere, dar si semnificatia pentru posesor.

„Asa cum exista multi impatimiti ai automobilelor, bicicletele castiga din ce in ce mai mut teren in randul celor care vor sa duca un stil de viata sanatos sau al celor pasionati de sporturi mai mult sau mai putin extreme”, spune Iulia Cornigeanu, senior consultant GfK Romania.

Intentia de cumparare a unui automobil este mai accentuata in orasele medii si mari decat in Bucuresti. 6% dintre romani doresc sa isi achizitioneze o masina in urmatoarele 12 luni, mare parte dintre ei orientandu-se spre modele second hand. Datele au fost culese in luna iunie si fac parte din studiul sindicalizat Cars & Drivers, realizat lunar de GfK. Esantionul este reprezentativ pentru populatia cu varsta de minim 15 ani, cu o marja de eroare de 3%.