La intalnirea cu managementul si cu sindicatele Uzinelor Dacia Mioveni, reprezentantii societatii au afirmat ca daca ar exista un drum corespunzator, durata de transport a masinilor exportate s-ar injumatati, a anuntat joi intr-un comunicat Ministerul Transporturilor, scrie Mediafax.

In cadrul discutiilor, Rus a anuntat ca va discuta si analiza cu AECOM posibilitatea ca tronsonul Pitesti – Sibiu sa fie prins in forma finala a Master Planului General de Transport ca autostrada, in doua faze. "Faza intai, sa spunem, daca nu or sa fie alte conditii, drum expres, faza a doua autostrada. Dar in faza intai exproprierile se fac in regim de autostrada, deci vom construi un spatiu pentru autostrada, studiu de fezabilitate si proiectare se fac pentru autostrada. (...) La nivelul circulatiei de acum, cativa ani ne-ar satisface. Ne-ar rezolva problema de acum. In etapa a doua drumul expres se va transforma in autostrada. Daca vom fi extrem de bine organizati, in 2018 la final, am putea circula pe drumul expres. Am putea avea in 2018 o legatura transcarpatica adevarata, Pitesti - Sibiu", a declarat Rus.

Constructia autostrazii Sibiu-Pitesti a fost solicitata insistent marti de participantii la prima dezbatere publica a Master Planului, document unde traseul figureaza ca drum expres, iar ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a precizat ca dupa 2020 este posibila modernizarea soselei la profil de autostrada. "Drumul expres nu inlocuieste ideea de autostrada, ci este o faza intermediara de la nimic la autostrada, prin nimic intelegand drumurile actuale pe care le avem. Aceasta evolutie, de la inexistenta la existenta autostrazii parcurge o faza intermediara, a parcurs in toata Europa si in toata lumea. Sigur, unii care au avut bani si posibilitati au facut direct autostrazi", a spus atunci Rus.

In actuala varianta a Master Planului, sectiunea Sibiu - Pitesti, de 115 km, una dintre cele mai asteptate autostrazi din Romania, promisa de autoritati, figureaza ca viitor drum expres. Oficialul a precizat ca subiectul acestei autostrazi va fi rediscutat cu reprezentantii AECOM, consultantul statului in realizarea Master Planului, si ca in momentul in care documentul va deveni unul operational vor putea fi realizate "unele retusuri".

Citeste si:

"Sunt de acord ca pe Pitesti - Sibiu, la analiza intregii situatii prezentate de colegii de la Pitesti, putem face exproprierea la nivel de 70 de metri, la regim de autostrada, proiectarea pe ceea ce inseamna elementele care nu se mai modifica sa se faca pe autostrada si diferenta pe drum expres", a spus ministrul. El a aratat ca, in conditiile in care constructia unui drum expres ar fi cu 25-30% mai ieftina, diferenta fondurilor va putea fi alocata pentru alte proiecte, iar intr-o a doua etapa, dupa 2020, drumul expres Sibiu - Pitesti ar putea fi transformat in autostrada.

In forma actuala a Master Planului, drumul expres Sibiu - Pitesti are un cost estimat de 1,97 miliarde euro. Potrivit informatiilor Ministerului Transporturilor, drumurile expres vor avea minim doua benzi pe sens, la fel ca autostrazile, insa banda de urgenta si parapetii laterali sunt optionali. Viteza maxima admisa pentru automobile va fi de 120 km/ora, fata de 130 km/ora in cazul autostrazilor, in cazul camioanelor valorile fiind egale, respectiv 100 km/h.

Romania ar trebui sa construiasca 656 kilometri de autostrada si 2.226 kilometri de drumuri expres pana in anul 2030, potrivit datelor din Master Planul de Transport. Sectorul de transport din Romania are nevoie de investitii de 49 miliarde euro in intervalul 2014 - 2030, insa sursele de finantare insumeaza 34,98 miliarde euro, echivalentul a 71% din necesar. Din cei aproape 35 miliarde euro pe care Romania ii poate accesa pana in 2030, suma de 9,8 miliarde euro va fi asigurata pana in 2020, diferenta de 25,17 miliarde euro urmand sa fie disponibila in intervalul 2021 – 2030. Master Planul General de Transport este un document strategic in baza caruia vor putea fi accesate fondurile structurale pentru transport aferente perioadei 2014 - 2020.