Cele doua guverne vor forma un grup comun de lucru care va stabili detaliile tehnice si sursele de finantare aferente proiectelor. Autoritatile romane si bulgare preconizeaza ca saptamana viitoare sa dispuna deja de un plan concret privind data inceperii lucrarilor, premierul Victor Ponta, prezent la ceremonia de semnare a memorandumului, aratand ca proiectele de infrastructura dintre Romania si Bulgaria pot fi finantate atat din bugetul national, cat si din fonduri europene.

In urma cu o saptamana, Guvernul a aprobat semnarea unui memorandum de intelegere cu autoritatile bulgare pentru implementarea studiilor de fezabilitate privind constructia celor doua noi poduri peste Dunare, a anuntat purtatorul de cuvant al Guvernului, Corneliu Calota.

Constructia celui de-al treilea pod peste Dunare va costa 200-270 de milioane de euro, potrivit studiilor de fezabilitate efectuate, iar amplasarea acestuia urmeaza sa fie stabilita in urmatoarele doua luni, fiind analizate patru variante, relata, in vara acestui an, presa bulgara.

Cele patru variante de amplasare a podului sunt Oriahovo-Bechet, Silistra-Calarasi, Ruse-Giurgiu si Nikopol-Turnu Magurele, declara atunci Elean Gagov, expert in Ministerul Dezvoltarii Regionale din Bulgaria. In a doua faza a studiilor de fezabilitate urmeaza sa fie discutate posibilitatea constructiei unei linii de cale ferata, precum si pretul tinta al proiectului de constructie a podului, a aratat Gagov, informeaza Mediafax.

Citeste si:

Bulgaria si Romania si-au exprimat disponibilitatea de a construi cat mai multe poduri pentru a lega regiunile sarace de pe cele doua maluri ale Dunarii, pentru atragerea investitiilor, cresterea traficului si sustinerea afacerilor locale, potrivit oficialului bulgar.

El a spus ca Transproiect 2001, compania romaneasca angajata sa realizeze studiile de fezabilitate pentru viitorul pod, a redactat cate trei optiuni de poduri pentru fiecare pereche de orase, cu exceptia Silistra-Calarasi, pentru care sunt doua optiuni.

Consultantul a mai sugerat doua optiuni pentru constructia unui tunel pe sub Dunare, la Nikopol-Turnu Magurele si Oriahovo-Bechet. Totusi, constructia unui tunel este considerata prea costisitoare, intrucat ar mari pretul tinta al proiectului cu 70 de milioane de euro.

Gagov a notat ca pentru constructia celui de-al treilea pod peste Dunare se va solicita co-finantare din partea Uniunii Europene, dupa stabilirea amplasamentului. Potrivit unor informatii neoficiale, podul Ruse-Giurgiu este traversat zilnic de 1.000 de TIR-uri, iar podul Vidin-Calafat de circa 500 de TIR-uri.