Potrivit unui proiect de lege prezentat vineri de Ministerul Transporturilor, posesorii de masini inmatriculate in Germania vor putea deduce costul noii taxe din taxa pe care o platesc pentru autovehiculele detinute. Intentia de a taxa nerezidentii care circula pe autostrazile din Germania a fost anuntata inca de anul trecut. Introducerea taxei a fost una dintre conditiile impuse de Uniunea Crestin Sociala pentru a sprijini actuala coalitie guvernamentala condusa de Angela Merkel (foto).

Sursa foto: Wikipedia

"Se poate vedea ca suntem fideli conditiilor descrise in tratatul pentru formarea coalitiei. Soferii germani nu vor fi impovarati suplimentar", a declarat vineri Merkel intr-o conferinta de presa la Berlin. Potrivit ministrului Transporturilor Alexander Dobrindt, "suprataxa pe infrastructura", asa cum este denumita noua taxa, va aduce venituri anuale la buget de pana la 3,7 miliarde de euro.

Citeste si:

Cu toate acestea, costurile cu implementarea proiectului, estimate la 195 de milioane de euro, precum si returnarile de taxe pentru soferii rezidenti, in valoare de 3 miliarde de euro, fac ca cifra finala sa fie mult mai mica, de doar 500 milioane de euro pe an. Contactati de Bloomberg, oficialii UE au declarat ca este prea devreme sa se pronunte in privinta unei posibile incalcari a normelor europene de catre Germania.

"Va trebui sa analizam textul final al legislatiei", a declarat Helen Kearns, un purtator de cuvant al Comisiei Europene. Germania este unul dintre pionierii autostrazilor. In prezent, lungimea totala a retelei de autostrazi (Autobahn) depaseste 12.900 de kilometri. Autobahn, care deseori nu are limitari de viteza, a creat o cultura a automobilismului, ajutand BMW, divizia Mercedes-Benz a grupului Daimler si brandurile Audi si Porsche ale Volkswagen sa domine piata masinilor de lux.

Doua exemple care-mi arata ca nemtii resping capitalismul