Macaraua GSP Neptun a fost angajata in acest proiect de compania Hyundai Engineering & Steel Industries Co. Ltd, constructorul turnurilor laterale, tablierelor si al cablurilor de suspensie.

Pentru a ajunge in stramtoarea Bosfor, macaraua maritima a GSP a fost tractata de nava Vega, aflata de asemenea in portofoliul companiei. In data de 25 decembrie 2013, GSP Neptun a inceput operatiunea de descarcare a primului tablier al podului, acesta fiind asamblat un an mai tarziu, in data de 26 decembrie 2014.

Podul Yavuz Sultan Selim va fi cel mai lat din lume, cu o latime de 59 de metri si va fi al treilea care leaga partea asiatica de cea europeana a metropolei Istanbul. Podul va avea opt benzi de circulatie si doua cai ferate. Cel de-al treilea pod peste Bosfor va avea si cei mai inalti piloni laterali din lume - 322 de metri. Podul urmeaza sa fie inaugurat pe 29 octombrie 2015 si va costa trei miliarde de dolari. Cu o lungime totala de 2.164 de metri, podul va ingloba 121.000 km de cabluri. De asemenea, proiectul va include 35 de viaducte, 2 tuneluri si 106 pasaje. Pana in prezent, au fost finalizate 70% din lucrarile de excavatie.

Grup Servicii Petroliere (GSP) furnizeaza servicii integrate pentru industria offshore de petrol si gaze: foraj marin, constructii marine, constructii hidrotehnice, transport marin, servicii de salvare si cautare pe mare, interventie in caz de poluare si instruire. GSP opereaza o flota diversificata, care include 13 nave de asistenta si aprovizionare, opt platforme mobile de foraj marin, zece nave multifunctionale, trei nave de constructii marine si doua macarale plutitoare de mare tonaj.

Pe parcursul celor zece ani de existenta, compania a facut investitii de peste un miliarde de euro si a derulat proiecte internationale in Marea Neagra, Marea Mediterana, Marea Nordului, Golful Persic, Golful Mexic si in zonele arctice. Printre clientii companiei se numara Petrom OMV, ExxonMobil, Gazprom, TPAO, PEMEX, Petroceltic sau Wintershall.