Profitul net de 632 de milioane de euro este usor peste cel inregistrat in 2013.

Datoriile nete ale grupului se situau la sfarsitul anului trecut la 7,7 miliarde de euro, dupa o emisiune de obligatiuni convertibile de 2,9 miliarde de dolari, plasamentul a 100 de milioane de actiuni si rascumparari de titluri dupa finalizarea procesului de fuziune a Fiat si Chrysler, in trimestrul al patrulea. Fiat Chrysler avea la dispozitie la sfarsitul lunii decembrie lichiditati in valoare de 26,2 miliarde de euro, intre care linii de finantare neaccesate de 3,2 miliarde de euro.

In trimestrul patru, profitul EBIT al Fiat Chrysler Automobiles a crescut cu 14%, la 1,08 miliarde de euro, fiind usor sub asteptarile analistilor intervievati de Bloomberg. Veniturile au avansat cu 13%, la 27,1 miliarde de euro, sustinute de cresterea vanzarilor de pickup-uri Ram si SUV-uri Jeep, precum si de aprecierea dolarului.
Pentru 2015, Fiat Chrysler anticipeaza ca profitul EBIT va creste de la 3,7 miliarde de euro in 2014 la 4,1-4,5 miliarde de euro.

Directorul general al grupului, Sergio Marchionne, vrea sa creasca vanzarile cu 60% pana in 2018, la 7 milioane de automobile, printr-un program de investitii in valoare de 48 de miliarde de euro in urma caruia Alfa Romeo, Maserati si Jeep ar urma sa devina branduri globale.

Citeste si:

Fiat Chrysler, care are sediul central la Londra, obtine peste jumatate din vanzari si profit in America de Nord, majoritatea in Statele Unite. Aprecierea dolarului creste contributia vehiculelor fabricate in SUA, la convertirea rezultatelor in euro.

Euro s-a depreciat pe 26 ianuarie la 1,1098 dolari pe unitate, cel mai redus nivel din peste 10 ani, dupa anuntul Bancii Centrale Europene referitor la lansarea din martie a unui program de achizitii de obligatiuni de circa 1.100 miliarde de euro pentru stimularea economiei zonei euro. In ultimele 12 luni, dolarul s-a apreciat cu 17% fata de euro. Pentru 2015, Fiat Chrysler tinteste vanzarea a 4,8-5 milioane de vehicule, prin lansarea a 20 de noi modele pana in 2016.

Dezvoltarea va fi finantata partial prin separarea de grup a brandului Ferrari, care ar putea genera circa 4,7 miliarde de dolari. In cadrul operatiunii, Fiat Chrysler va lista 10% din actiunile Ferrari, iar restul titlurilor vor fi distribuite actionarilor companiei. Oferta publica initiala a Ferrari ar urma sa fie finalizata pana in iunie.