Sistemul a fost dezvoltat de firma de proiectare Gensler si a castigat recent cel mai bun proiect conceptual la Premiile de urbanism de la Londra. Gandita ca o retea subterana pentru biciclisti va avea, de asemenea, spatiu pentru pietoni si magazine. Energia electrica necesara in subteran va fi energie cinetica provenita de la persoanele care se deplaseaza.

Gensler a identificat doua tuneluri principale ce ar putea fi folosite, unul intre Green Park si Charring Cross Roadsi altul intre Holborn si Aldwych. Tunelurile scoase din uz au format odata parti ale liniilor Jubilee si Piccadilly. Tunelurile in apropiere de Stockwell si Goodge Street au fost de asemenea identificate ca fiind utile pentru parti ale retelei.

Autoritatile din Marea Britanie si-au bugetat investitii de peste 270 de milioane de euro pentru a dezvolta si imbunatati retelele de drumuri destinate ciclistilor in marile orase din Anglia, proces care se va intinde pentru urmatorii trei ani. Programul de investitii este divizat in doua parti. Una dintre acestea vizeaza finantarea programului Cycling Ambition City – in orase precum Bristol, Birmingham, Cambridge, Leeds, Manchester, Newcastle, Norwich, Oxford – cunoscute ca importante centre universitare, proiect care va beneficia de o investitie de 145 milioane de euro si va presupune dezvoltarea retelelor locale pentru biciclisti, sporirea gradului de protectie al coclistilor in trafic si spatii care sa previna eventualele accidente. Al doilea proces in dezvoltarea retelei de piste pentru biciclisti va fi reprezentata de o investitie de circa 130 de milioane de euro, bani care vor imbunatati conditiile deplasarii atat pentru ciclisti cat si pentru pietoni pe arterele importante din cele mai mari orase ale tarii.

Britanicii dau sute de milioane de euro pentru pistele de biciclisti

Britanicii dau sute de milioane de euro pentru pistele de biciclisti