Motorul are aceleasi performante ca unul care functioneaza pe baza de motorina, arata grupul Grampet, intr-un comunicat. Noul motor, dezvoltat la centrul de proiectare-cercetare-dezvoltare din cadrul Reloc - Electroputere VFU Craiova, este destinat locomotivei LDE 2100 CP, una dintre cele mai raspandite locomotive diesel din Romania, folosita atat la transportul de pasageri, cat si la cel de marfa. La Craiova, de-a lungul timpului, au fost produse peste 2.000 de astfel de locomotive, potrivit Mediafax.

"Locomotiva a trecut deja printr-o serie de teste si reglaje si au fost realizate si probe pe calea ferata pentru a vedea la lucru motorul, iar rezultatele de pana acum ofera motive de incredere pentru Grampet Group. Testele vor continua in perioada urmatoare pentru a monitoriza comportamentul motorului si in conditii meteo mai dificile, urmand ca, la finalizarea tuturor probelor si verificarilor, solutia tehnica sa fie implementata in masa", se mentioneaza in comunicat.

Reloc - Electroputere VFU Craiova, specializata in productia, modernizarea si repararea de locomotive, are 600 de angajati si face parte de trei ani din portofoliul Grampet, grup detinut de omul de afaceri Gruia Stoica.

Sursa foto: Locomotiva in Rusia/Shutterstock.com