"Cand un producator auto vrea sa isi deschida o fabrica in Est, ne suna si pe noi si intreaba unde ar fi mai bine. Ungaria? Cehia? Polonia? Degeaba incercam sa le explicam ca mai exista si alternative cu costuri mici, Romania sau Bulgaria. Raspunsul lor este nu, din doua motive: infrastructura si comunicarea cu autoritatile", a declarat Bucsa intr-o intalnire cu jurnalistii.

Ungaria are un task-force care urmareste Tesla peste tot pentru a deschide o fabrica in Ungaria - Dan Bucsa

Romania a fost preferata de producatorii de componente auto, dar nu a mai reusit de peste 7 ani sa atraga un constructor de automobile. In 2012, Ungaria a luat fata Romaniei, cand Mercedes a ales sa isi deschida o fabrica in tara vecina, din cauza infrastructurii jalnice din tara noastra. In 2015, Jaguar a ales Slovacia pentru o noua uzina.

Aparent, toti marii producatori se opresc la Nadlac, nereusind sa calatoreasca nici la propriu, nici la figurat, spre Romania.

Tesla Motors lua in calcul la finalul anului trecut sa deschida o fabrica de asamblare in Slovacia, o tara cu un salariu mediu de 835 de euro, de doua ori mai mare decat cel din Romania, in care cetatenii nu si-ar fi permis o astfel de masina. Americanii au fost in discutii cu reprezentanti ai Ministerului Economiei din Slovacia, precum si cu reprezentanti ai altor tari europene pentru a gasi locul perfect pentru a construi prima sa fabrica europeana, potrivit transportevolved.com.

Slovacia ar fi fost perfecta pentru o fabrica intrucat era situata in centrul Europei, salariile sunt mici si in plus existau ingineri cu experienta pentru ca exista fabrici ale Volkswagen, Kia si PSA Peugeot Citroen. Si alte tari au fost luate in considerare de Tesla, Polonia, Ungaria, Olanda si Cehia. In cele din urma, Tesla a anuntat deschiderea unei fabrici in Europa, la Tilburg (Olanda).

Tesla a deschis prima fabrica din Europa

Tesla a deschis prima fabrica din Europa