Volkswagen a pus deoparte 16,2 miliarde de euro pentru a acoperi costurile scandalului fraudei emisiilor, fata de 6,7 miliarde de euro cat avea inainte, potrivit Mediafax. Cel mai mare producator la nivel mondial si-a redus dividendele anuale cu 97%, la 17 centi per actiune, cel mai jos nivel din anul 2000.

Actiunile Volkswagen au reusit insa sa isi revina cu 45% fata de minimul atins in octombrie, dupa izbucnirea scandalului. ”Criza curenta are un impact major asupra pozitiei financiare a Volkswagen”, a spus CEO Matthias Muller, adaugand ca”repercusiunile nu sunt cuantificabile”.

O ancheta a Ministerului german al Transporturilor efectuata pe fondul scandalului emisiilor la grupul Volkswagen a constat nereguli si la alti producatori auto, conform unor oficiali germani citati de site-ul Tagesschau.de. Tehnicienii germani au depistat ca sistemele de filtrare a emisiilor se dezactiveaza in momentul in care temperatura exterioara depaseste o anumita limita, situatie interzisa prin normele Uniunii Europene.

In acest context, Guvernul german va cere chemarea in service a cel putin 630.000 de vehicule fabricate de companii germane. Este vorba de vehicule marcile Audi, Mercedes, Opel, Porsche si Volkswagen. Potrivit unor surse citate de AFP, probleme similare au fost depistate si la autoturisme Renault. Toate vehiculele cu probleme au fost vandute in Uniunea Europeana.