Atuu-rile propulsorului EcoBoost au fost combinatia reprezentata de dinamica, performanta, economie, rafinament si tehnologie.

11 modele, inclusiv Fiesta, EcoSport, B-MAX, Focus, C-MAX, Grand C MAX, Tourneo si Transit Connect, Tourneo si Transit Courier si Mondeo sunt disponibile in Europa cu acest motor. Unul din cinci vehicule noi Ford vandute in Europa in 2015 au fost echipate cu motorul de 1 litru, iar in cazul modelului Fiesta, 2 din 5 vehicule vandute au acest motor.

Motorul Ford EcoBoost cu 3 cilindri a fost declarat „Cel mai bun motor sub 1 litru” de o comisie de 65 de jurnalisti auto, din 31 de tari, castigand in aceasta clasa a competitiei in fiecare an de la lansarea sa.

Anul acesta motorul Ford de 1.0 l EcoBoost a intrecut 32 de motoare concurente, cu 19 mai mult decat in 2012. In mod semnificativ, 2015 a marcat si o crestere a concurentei din partea producatorilor auto globali de motoare cu turbocompresor sub 1 litru, cu injectie directa a carburantului.

Disponibil in versiunile cu 100 CP, 125 CP si 140 CP si chiar 180 CP pe masina de raliuri Ford Fiesta R2, motorul EcoBoost de 1 litru echipeaza modele Ford din 72 de tari. In varianta de 140 CP, motorul are un raport putere-per-litru mai mare decat un Bugatti Veyron.

O varianta Formula Ford autorizata pentru trafic echipata cu un motor cu 205 CP a parcurs celebrul circuit de la Nürburgring, din Germania, in 7 minute si 22 de secunde, o performanta care a plasat-o in fata multor supercar-uri, inclusiv unele cu peste 600 CP, ca de exemplu Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo si Pagani Zonda.

Citeste si:

„Spiritul de inovatie continua sa ne impulsioneze pe masura ce folosim aceeasi gandire inteligenta pentru o noua gama de motoare diesel simplificate, eficiente, curate si puternice”, a declarat Joe Bakaj, vicepresedinte, Dezvoltarea Produselor, Ford Europa.

Tehnologia motoarelor Ford EcoBoost este folosita acum in noul motor diesel simplificat de 2 litri EcoBlue lansat pe Ford Transit la inceputul acestui an. Utilizand un turbocompresor cu inertie scazuta, injectie directa a carburantului si presiune ridicata, galerii integrate, tehnologie curea-in-ulei si alte elemente care asigura o frictiune scazuta, ofera o crestere de 13% a eficientei consumului de combustibil si un cuplu inferior cu 20% mai mare.

Global, gama de motoare puternice Ford EcoBoost,include motoarele cu 4 cilindri de 1,5 litri, 1,6 litri, 2,0 litri si 2,3 litri si motoarele V6 de 2,7 litri si 3,5 litri.