Dacia va ajunge in doi- trei ani sa vanda la export peste 60% din masinile produse la Pitesti, dublu fata de anul trecut cand exporturile au ajuns la 30% din productia totala, a spus pentru The Monney Channel, directorul general Dacia, Francois Fourmont.

"Peste doi - trei ani o treime din vanzari le vom realiza in tara, iar doua treimi la export. (...) Nivelul de trai al romanilor va creste, si in consecinta o parte dintre ei vor trece de la Dacia la Renault si apoi la Nissan.", a spus Francois Fourmont.

Dacia va produce la Pitesti 350.000 de automobile in 2008, iar peste 200.000 dintre acestea vor merge la export. in 2006, Dacia a exportat aproape 45% din ce a produs. Astfel, constructorul si-a propus in acest an sa vanda 112.000 de masini in tara si 88.000 in strainatate. in 2007, Dacia estimeaza ca vanzarile sale din strainatate vor trece de 100.000 de unitati si le vor depasi pe cele din Romania.

In primele zece luni ale anului Dacia a vandut in strainatate 73.685 de masini Logan, cifra care include si cele peste 10.000 produse in Maroc. Franta a fost cea mai importanta destinatie de export pentru Dacia, cu peste 16.000 de unitati vandute in zece luni, urmata de Algeria, Franta si Spania, cu peste 5.000 de unitati fiecare.

"In Europa Occidentala vanzarile ne-au depasit asteptarile. Exporturile in UE au fost stimulate si de reactia pietei auto din Occident care a sesizat ca Logan ofera foarte mult spatiu interior pentru pretul ei, si deci e o afacere buna", a spus directorul general Dacia, potrivit NewsIn. El a adaugat ca sunt si tari in care vanzarile Dacia au dezamagit (Ungaria, Cehia, Polonia), dar a adaugat ca producatorul va adauga la anul noii destinatii de export celor 49 existente in prezent.

In afara de productia propriu-zisa de automobile, Dacia mai realizeaza la Mioveni si colectii de piese care sunt trimise si asamblate la uzinele din Rusia, Maroc si Columbia. Anul acesta Dacia a expediat aproape 100.000 de colectii de piese, dintre care 60.000 au mers la uzina din Rusia, iar cate 15.000 au ajuns in Maroc, respectiv Columbia, tari unde grupul Renault produce modelul Logan.

Francois Fourmont a spus ca in cativa ani Dacia va ajunge sa expedieze anual 600.000 de colectii de piese pentru Logan, astfel incat la orizontul anului 2009, productia mondiala Logan se va apropia de un milion de unitati, si vor fi in functiune si uzinele din Iran, India si probabil Brazilia. Peste 60% din piesele modelului Logan asamblat in Maroc, Rusia si Columbia provin din Romania.

Anul trecut Dacia a vandut in total 165.000 de masini, dintre care 114.000 in tara si 51.000 in strainatate.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri