Nivelul castigurilor Volvo pentru al patrulea trimestru al 2006 este sub estimarile pietei, insa a anuntat majorarea perspectivelor pentru piata europeana, a anuntat vineri firma producatoare de camioane, relateaza Reuters.

Grupul Volvo a anuntat ca pentru al patrulea trimestru al 2006 a inregistrat castiguri de 5,23 miliarde coroane suedeze (753,2 milioane dolari), cu mult peste nivelul inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut, cand a beneficiat de castiguri de 4,14 miliarde coroane, aceasta performanta fiind insa sub plafonul pe care au mizat un grup de 17 analisti pentru Reuters, care estimasera ca Volvo va inregistra castiguri de 5,57 miliarde coroane.

Firma planuieste sa plateasca un dividend extraordinar de 25 de coroane pe actiune, in crestere fata de nivelul dividendului platit in urma cu un an, de 16,75 de coroane.

Grupul suedez a fost confruntat cu presiuni venite din partea unora dintre detinatorii acestuia, in special a fondului Cevian, care doresc majorarea plafonului de plata catre actionari, prezentand drept motiv sumele mari de bani de care a beneficiat in ultima vreme Volvo.

Citeste si:

Volvo a anuntat ca numarul comenzilor pentru camioanele de mari dimesiuni, pe care le comercializeaza sub brandul Renault si Mack, precum si sub marca proprie, au crescut cu 8% in al patrulea trimestru fata de aceeasi perioada a anului trecut, insa au scazut cu 60% in America de Nord, fapt compensat de o crestere cu 58% a comenzilor de pe piata europeana.

Vanzarile de camioane ale grupului Volvo pe principalele piete europene s-au majorat in ultimele luni datorita cererii crescute pentru camioanele de model mai vechi ce sunt mai ieftine, inainte de introducerea noilor reglementari ecologice, privind limita emisiilor de carbon, acestea intrand deja in vigoare din octombrie in Europa, urmand a fi aplicate si in Statele Unite ale Americiii incepand cu anul 2007.

Analistii si producatorii de camioane estimeaza o reducere substantiala a vanzarilor odata cu intrarea in vigoare a acestor reglementari, in special in SUA, unde Volvo preconizeaza o reducere cu 40% in prima jumatate a anului 2007.