Carlos Ghosn, CEO al Renault - Nissan a anuntat anul trecut ca gama Logan va avea sase modele in 2009, cand productia mondiala Logan ar putea depasi 700.000-800.000 de unitati, anunta NewsIn. Francezii mai trebuie sa lanseze trei versiuni noi ale Logan pentru a-si atinge obiectivul, iar Patrick Pelata, vice-presedinte pentru produs, strategie si planning la Renault, a spus ca grupul va lansa un pick-up si doua versiuni hatchback cu lungimi diferite.

Denumirea de hatchback provine din cuvintele englezesti "hatch" - trapa - si "back" - spate si se refera la un automobil de dimensiuni mai mici la care usa din spate este aproape verticala, iar spatiul de incarcare este mai redus decat la un break si nu are de cele mai multe ori geamuri laterale. Usa din spate in care este incorporat si geamul este cunoscuta sub numele de hayon, iar la automobilele de tip hatchback, luneta, adica geamul din spate, nu este fix ca la berline, unde portbagajul este separat de geam. Tocmai de aceea, berlinele mai sunt cunoscute ca "automobile in trei volume" (capota, habitaclu, portbagaj), iar hatchback-urile sunt in doua volume.

Pelata a vorbit despre doua tipuri de hatchback care ar putea fi lansate in gama Logan, unul cu ampatament standard si o versiune mai scurta. Ampatamentul este distanta dintre axele rotilor din fata si a celor din spate. in Europa, in categoria hatchback se incadreaza masinile de oras, cele de clasa mini si alte automobile de familie, in general de dimensiuni mai mici. Pe continent, automobilele de tip hatchback sunt numite masini "cu trei usi" sau "cu cinci usi", deoarece, in afara de usile laterale de intrare, e pusa la socoteala si cea din spate - hayonul. Versiunile cu trei usi sunt cu cativa centimetri, sau zeci de centimetri mai scurte decat cele in cinci usi.

Oficialii Renault au anuntat in martie la salonul de la Geneva ca urmatorul model din gama Logan va fi lansat mai intai in Brazilia, la sfarsitul acestui an, si apoi in Europa anul viitor, insa nu au precizat tipul de caroserie. Pelata a mai spus ca va exista si un Logan pick-up (model cu caroserie deschisa si platforma de incarcare), care va fi succesorul Daciei Pick-up, cunoscuta popular sub numele de "papuc", masina a carei productie a incetat in decembrie 2006, dupa ce Dacia produsese in 31 de ani peste 300.000 de unitati.

Citeste si:

Pelata a mai spus ca in cazul in care capacitatea de productie va permite, Loganul cu volan pe partea dreapta destinat pietei britanice ar putea fi construit in Romania. Oficialul Renault a mai spus ca diferentele dintre Loganul produs in India si cel produs in Romania, cum ar fi protectia mai buna anti-coroziune oferita de modelul produs la noi, sunt inca un atu pentru a alege Romania ca sursa pentru Regatul Unit. Pelata a precizat insa ca lansarea britanica se va produce in 2009 cel devreme, insa a subliniat ca in Europa Occidentala Logan e privit ca un model de valoare. "Am constatat ca foarte multi dintre clientii din Europa de Vest nu vor o masina sofisticata, ci vor ceva simplu, fiabil si demn de incredere", a mai spus Pelata, citat de just-auto.

in opinia oficialului Renault, versiunea scurta de hatchback cu volan pe dreapta va fi foarte competitiva in India si a adaugat ca are "planuri pentru ceva mai ieftin decat Logan, dar sunt deocamdata numai planuri".

Gama Logan cuprinde in prezent trei modele: berlina, break-ul numit MCV si furgonul numit Logan VAN. Grupul Renault vrea sa vanda, pe plan mondial, anul acesta, 400.000 de automobile Logan, in crestere cu 60% fata de 2006, pe fondul inceperii productiei in Iran, India si Brazilia.