Directorul general adjunct Inginerie si Calitate al Renault, Jean - Louis Ricaud a declarat pentru NewsIn ca Logan-ul ce urmeaza a fi lansat in Brazilia va fi "un model in doua volume, un pic mai scurt decat berlina". El a adaugat ca sasiul si motorizarile vor fi la fel ca la berlina, iar constructia in Romania a modelului va incepe in 2008.

Grupul Renault va reduce numarul de luni care trec de la demararea proiectului unui model si pana la aducerea pe piata a masinii, de la 40, la 25, pentru a anticipa cat mai exact dorintele clientilor, a mai declarat Jean - Louis Ricaud. Acesta a spus ca daca Logan berlina a fost dezvoltata in 30 - 40 de luni, grupul va incerca sa reduca timpii la 25 de luni pentru fiecare nou model.

"Inainte dezvoltam un model in 50 de luni, dar daca putem anticipa ce ii va placea clientului peste doi ani, cu siguranta nu suntem in stare sa ne dam seama ce ii va placea peste patru - cinci ani, deci am reusit sa reducem timpul de concepere a unui model la 25 de luni si speram in viitor sa scadem la sub 20 de luni", a spus Ricaud. "Daca am mai dezvolta un automobil in patru - cinci ani, pariul cu piata ar fi pierdut", a subliniat oficialul Renault. Oficialul constructorului auto a precizat ca termenul de 25 de luni este valabil si pentru modelul hatchback in cinci usi

Ricaud a precizat ca un automobil e conceput in patru faze. Prima tine de desenarea masinii si stabilirea performantelor tehnice- deci caracteristicile generale ale produsului. in a doua etapa sunt proiectate componentele cu ajutorul computerului, iar producatorul preia si integreaza lucrarile diferitilor furnizori si le combina intr-o macheta digitala. in cea de-a treia etapa de conceptie, macheta digitala devine un prototip care, dupa ce este testat - este validat daca functioneaza. A patra etapa, si ultima, consta in productia industriala (de serie).

Citeste si:

Oficialii Renault au anuntat in martie la salonul de la Geneva ca urmatorul model din gama Logan va fi lansat mai intai in Brazilia, la sfarsitul acestui an si apoi in Europa anul viitor, insa nu au precizat tipul de caroserie.

Denumirea de hatchback provine din cuvintele englezesti "hatch" - trapa - si "back" - spate si se refera la un automobil de dimensiuni mai mici la care usa din spate este aproape verticala, iar spatiul de incarcare este mai redus decat la un break si nu are de cele mai multe ori geamuri laterale. Usa din spate in care este incorporat si geamul este cunoscuta sub numele de hayon, iar la automobilele de tip hatchback, luneta, adica geamul din spate, nu este fix ca la berline, unde portbagajul este separat de geam. Tocmai de aceea, berlinele mai sunt cunoscute ca "automobile in trei volume" (capota, habitaclu, portbagaj), iar hatchback-urile sunt in doua volume.

Gama Logan cuprinde in prezent trei modele: berlina, break-ul numit MCV si furgonul numit Logan VAN. Grupul Renault vrea sa vanda, pe plan mondial, anul acesta, 400.000 de automobile Logan, in crestere cu 60% fata de 2006, pe fondul inceperii productiei in Iran, India si Brazilia.

Carlos Ghosn, CEO al Renault - Nissan, a anuntat anul trecut ca gama Logan va avea sase modele in 2009, cand productia mondiala Logan ar putea depasi 700.000-800.000 de unitati. Francezii mai trebuie sa lanseze trei versiuni noi ale Logan pentru a-si atinge obiectivul, iar Patrick Pelata, vice-presedinte pentru produs, strategie si planning la Renault, a spus in aprilie pentru just-auto ca grupul va lansa un pick-up si doua versiuni hatchback cu lungimi diferite.