Grupul Renault va transporta pe mare automobilele, din portul marocan Casablanca, in portul Marseille din Franta, de unde producatorul le va trimite la dealerii din cele doua tari. Primele masini vor ajunge la distribuitori spre finalul acestei saptamani, iar pentru inceput vor fi aduse 600 de automobile, toate cu motor diesel, potrivit NewsIn.

Masinile sunt produse la uzina SOMACA, pe care Renault a preluat-o in 2003, Doi ani mai tarziu a intrat in productie modelul Dacia Logan, din care uzina a asamblat anul trecut 13.100 de unitati. Renault a investit intre 2003 si 2006 peste 31 milioane euro la Casablanca, iar uzina este dimensionata sa produca anual 30.000 de masini Logan.

Cotidianul L'Economiste mai scrie ca uzina SOMACA ar putea sa exporte si pe alte piete din jur, cum ar fi Egiptul, Tunisia sau Iordania. Publicatia noteaza ca in special Egiptul ar putea fi o piata capabila sa absoarba anual 3-4.000 de masini Logan. Pe aceasta piata, grupul va demara un test de export care consta in trimiterea catorva masini pentru a observa cum decurg formalitatile vamale si administrative.

Exporturile SOMACA spre Franta si Spania sunt primele din istoria de 45 de ani a uzinei. Pentru a asigura un nivel cat mai bun de profitabilitate, o parte dintre componente sunt produse local. La finele anului trecut procentul acestora era de 30% din total. Procentul va creste pana la 40 - 50% in 2009.

Citeste si:

Marocul este, alaturi de Algeria, una dintre cele mai bune piete externe pentru Dacia, care a reusit sa-si gaseasca anul trecut peste 20.000 de clienti in cele doua tari din nordul Africii.

Franta si Spania, cele doua piete de destinatie pentru exporturile din Maroc, au absorbit anul trecut 25.000 de masini Logan, dintre care trei sferturi s-au indreptat catre Franta, iar restul catre Spania.

Pana la inceperea exporturilor din Maroc, masinile Dacia vandute in Franta si Spania sunt produse in Romania. Chiar si dupa inceperea exporturilor din Africa, majoritatea masinilor Dacia din Occident vor proveni tot de la Pitesti.