Generatia actuala de Cayenne dotata cu motorul traditional cu sase cilindri inghite in medie 12,9 litrii de combustibil la suta de kilometri. Consumul mare se traduce in emisii de dioxid de carbon ridicate, plasand modelul de doua tone printre cele mai poluante autovehicule noi. Dioxidul de carbon reprezinta principalul factor ce contribuie la incalzirea globala.

Decizia germanilor de a dezvolta un propulsor hibrid, ce combina un motor cu combustie interna cu unul electric alimentat de baterii, a venit ca o reactie la dezbaterile actuale legate de schimbarile climatice si la interesul consumatorilor pentru autovehicule mai putin daunatoare pentru mediul inconjurator. Noua filosofie Porsche este fondata pe principiul crearii produselor premium cu un consum si emisii scazute, fara a renunta insa la valentele sportive.

Noile norme impuse de oreganismele europene au avut un ecou in intreaga lume auto. In luna februarie a acestui an, Comisia Europeana a impus un prag maxim admis de 130 grame de CO2 produse pe kilometru la care toti producatorii trebuie sa se alinieze incepand cu 2012. In prezent, doar sase modele germane indeplinesc acest criteriu.

Citeste si:

Cu toate ca producatorii germani se claseaza intre cei mai buni din lume, contributia lor in dezvoltarea solutiilor alternative la combustibilii fosili nu este pe masura asteptarilor . Producatorul japonez Toyota este considerat liderul mondial in materie de solutii hibride.

Porsche, care colaboreaza cu Audi si VW la acest proiect, declara ca noul sistem de propulsie va fi disponibil incepand cu 2009. Tehnologia, bazata pe conlucrarea dintre un motor electric si unul cu combustie interna, va fi folosita si pe viitorul model Panamera