Producatorul a raportat un profit net de 753 de milioane euro, sub estimarea de 767 milioane euro elaborata de specialist, in scadere cu 4,3 procente fata de perioada aprilie – iunie 2006. Compania germana nu a reusit sa transforme cresterea vanzarilor intr-un plus de profit si pierde teren in fata principalilor adversari. Insuccesul se datoreaza cresterii pretului otelului si al materialelor sintetice, colaborata cu aprecierea monedei europene in raport cu moneda americana.

Veniturile in acest trimestru pentru producatorul din Munchen au crescut cu 11% atingand valoarea de 14,7 miliarde euro, au declarat surse din cadrul companiei citate de Bloomberg. Livrarile au ajuns la 379.000 de unitati cu o crestere de 8,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Statistica pe marci comercializate de grupul german arata o crestere de 18% si un total de 336.230 de unitati pentru BMW, un plus de 18 procente pentru Mini, ce ajunge la 60.598 unitati si 181 de unitati Rolls-Royce Phantom livrate in lunile aprilie, mai si iunie.

Citeste si:

Cotatia actiunilor BMW a scazut cu 2,75 euro pana la 43,08 euro, declinul de 6% reprezentand cea mai consistenta scadere din ultimii 4 ani. Capitalul companiei a scazut in acest an cu 0,4%, ajungand in urma principalilor concurenti Daimler Chrysler, Porsche si Volkswagen.

Cresterile de pret la materiile prime, cum ar fi otelul sau cauciucul, neluate in calcul de concernul german, au generat costuri aditionale de aproape 1 miliard de euro in 2006, costuri ce se perpetueaza si asupra rezultatului din 2007.

Popularitatea in scadere a modelelor Seria 5, Seria 6 si Seria 7, materializata in minusuri de vanzari cuprinse intre 5,9 procente si 20 procente, a avut de asemenea repercursiuni asupra profitului din Q2.